تبیان، دستیار زندگی
شد ـ انتشارات بوستان كتاب قم، كتاب «مبانی فلسفه دین» را منتشر كرد  انتشارات بوستان كتاب قم با همكاری پژوهشكده فلسفه و كلام اسلامی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی كتاب «مبانی فلسفه دین» نوشته دیوید ای. پیلین را با ترجمه گروهی از...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مبانی فلسفه دین منتشر شد

ـ انتشارات بوستان كتاب قم، كتاب «مبانی فلسفه دین» را منتشر كرد

انتشارات بوستان كتاب قم با همكاری پژوهشكده فلسفه و كلام اسلامی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی كتاب «مبانی فلسفه دین» نوشته دیوید ای. پیلین را با ترجمه گروهی از مترجمان منتشر كرد.
در بخشی از مقدمه ناشر بر این كتاب می‌خوانیم: «این كتاب نمونه‌ای از فلسفه‌ورزی در عرصه الهیات و آموزه‌‌های دین و نشان‌گر نقاط قوت و ضعف یكی از سنت‌‌های كهن خداباورانه در جهت تثبیت آموزه‌های خود و مبارزه با موج الحاد است و نشان می‌دهد كه الهیات همچون سایر رشته‌ها پویا و با شرایط زمانی در تعامل بوده است و در این راستا، مدافعان دین همواره با چالش‌های جدیدی مواجه بوده و هرگز نمی‌توانسته‌‌اند به صرف بازگویی و تكرار ملا‌ل‌آور راه‌حل‌های موجود به ایرادات پاسخ گویند، بلكه ناگزیر بوده‌اند كه پیوسته به فكر راه‌های عمیق‌تر و بدیع‌تر باشند.»
كتاب از یازده فصل تشكیل شده است و مباحثی همچون: ادیان، دین و فلسفه، الهیات و عقل، هرمنوتیك و كتاب مقدس، صفات خدا، مرگ و جاودانگی را دربر می‌گیرد.
«مبانی فلسفه دین» با 479 صفحه و شمارگان هزار و پانصد نسخه به بازار كتاب عرضه شده است.رسا