تبیان، دستیار زندگی
با توجه به نزدیکی میلاد منجی عالم بشریت، حضرت محمد (ص) برنامه های مختلفی از کنسرت های موسیقی اجرا خواهد شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

کنسرت های موسیقی برای شادباش پیامبر می نوازند

با توجه به نزدیکی میلاد منجی عالم بشریت، حضرت محمد (ص) برنامه های مختلفی از کنسرت های موسیقی اجرا خواهد شد.

فراوری- بخش هنری تبیان

کنسرت موسیقی

 اجرای موسیقی ایران و ایتالیا توسط آنسامبل «نیواک»

آنسامبل «نیواک» در تازه ترین کنسرت موسیقایی خود آثار منتخب 11 آهنگساز منتخب ایرانی و ایتالیایی را برای اولین بار در تالار رودکی تهران اجرا می کند.

کارن کیهانی آهنگساز تازه ترین پروژه موسیقایی گروه «نیواک» با اشاره به جزییات کنسرت پیش رو توضیح داد: گلریز و ژابیز زربخش برای اولین بار قطعاتی را که به آهنگسازان سرشناس معاصر ایرانی و ایتالیایی سفارش داده اند اجرا خواهند کرد.

کنسرت موسیقی

ادامه داد: این پروژه شخصی که با پیگیری های خواهران زربخش امروز به نتیجه رسیده سال گذشته آغاز شد. خواهران زربخش به عنوان نوازندگان آنسامبل «نیواک» با توجه به اینکه دوئت نیواک یکی از دوئت های خوب در موسیقی مجلسی ایران محسوب می شود با آهنگسازان ایرانی سراسر دنیا مرتبط شده و آثاری را سفارش دادند. البته کیاوش صاحب نسق یکی از اولین کسانی بود که به تشویق ایده زربخش ها برای همکاری با آهنگسازان معاصر پرداخت و برای این پروژه اعلام آمادگی کرد.

در واقع در این کنسرت دو ملیت را در موسیقی آنسامبل کنار هم خواهیم داشت که فرصت خوبی برای شنیدن موسیقی از دو فرهنگ مختلف ایرانی و ایتالیایی خواهد بود. الساندرو سلبیاتی و پائولو لونگو آهنگسازان ایتالیایی این پروژه از چهره های مطرح موسیقی معاصر در اروپا و جهان هستند.

کیهانی ملاک تعداد سفارش این قطعات موسیقی را ظرفیت زمانی یک کنسرت عنوان کرد و افزود: تا جایی که میدانم دوئت نیواک قصد دارد این پروژه را گسترش داده و به آهنگسازان معاصر، آثارِ بیشتری سفارش دهد.

وی درباره سابقه چنین اجرایی تاکید کرد: چند سال پیش از این پروژه  «صدسال موسیقی ایران برای پیانو» در تالار رودکی اجرا شد و این دومین بار است که شاهد اجرای مجموعه آثار آهنگسازان ایرانی در کنار هم هستیم. در واقع این برنامه در نوع خود منحصر به فرد است. چراکه برای اولین بار یازده قطعه  موسیقی با اجرای نخست نواخته خواهند شد چیزی که به ندرت می  توان حتی در فستیوال های معتبر موسیقی، برای چنین آنسامبل خاصی شاهد آن بود.

این آهنگساز درباره قطعات سفارش داده شده ایتالیایی توضیح داد: در کنار 9 قطعه  سفارش داده شده به آهنگسازان صاحب نام ایرانی، دو قطعه نیز به موسیقیدانان ایتالیایی سفارش داده شد که در این مورد بسیار به زحمات مهدی خیامی مدیونیم. در واقع در این کنسرت دو ملیت را در موسیقی آنسامبل کنار هم خواهیم داشت که فرصت خوبی برای شنیدن موسیقی از دو فرهنگ مختلف ایرانی و ایتالیایی خواهد بود. الساندرو سلبیاتی و پائولو لونگو آهنگسازان ایتالیایی این پروژه از چهره های مطرح موسیقی معاصر در اروپا و جهان هستند.

کیهانی بیان کرد: تعدادی از آهنگسازان این قطعات نیز برای اجرای برنامه ها در ایران حضور خواهند یافتکه از آن جمله می توان به  مهدی خیامی، علیرضا فرهنگ، کیاوش صاحب نسق، روزبه رفیعی، آیدین صمیمی، ارشیا صمصامی نیا، آیدین صمیمی مفخم، امین هنرمند و بهزاد رنجبران اشاره کرد.

لازم به توضیح است، آنسامبل «نیواک» با مدیریت اجرایی موسسه نغمه سازخانه طهران، روزهای 25 و 26 آذرماه در تالار رودکی به اجرای موسیقی می پردازد.

موسیقی «خورشید اتانین» در اصفهان اجرا می شود

کنسرت موسیقی

گروه موسیقی اتانین در همکاری با گروه دف نوازان خورشید، کنسرت موسیقی سنتی «خورشید اتانین» را در هنرسرای خورشید اصفهان را اجرا می کنند.

طبق برنامه اعلامی گروه «پارسا حسندخت» در مقام خواننده این کنسرت هنرنمایی می کند. نوازندگان این کنسرت موسیقی شامل شهرام شاه ولایتی، تار؛ ذبیح الله وحید، کمانچه؛ علیرضا قاسمی، نی؛ محسن کیهان نژاد، سرنا؛ میثاق مهرپور، عود؛  رضا مهدوی، دهل؛ حمید کرباسی زاده، دف؛ نبیل یوسف شریداری، دف.

این کنسرت در دو نوبت 18 و 20 در تاریخ 25 آذرماه 1395 در هنرسرای خورشید اصفهان به نشانی خیابان کاوه، پل شهید چمران، جنب شهرداری منطقه 7 برگزار می شود.

علاقه مندان می توانند برای تهیه و رزرو بلیت به سامانه navayemehr.ir رجوع کنند یا با شماره 09370056764 تماس گیرند.


منابع: ایلنا/ تسنیم