تبیان، دستیار زندگی
ود  دبیر كنگره بزرگداشت شخصیت حضرت فاطمه معصومه(س) گفت: این كنگره با هدف شناخت و معرفی ابعاد شخصیتی حضرت معصومه(س) 13 تا 16 آذر ماه با حضور اندیشمندان، پژوهشگران و دانش‌پژوهان داخلی و خارجی در قم برگزار می‌شود. حجت‌الاسلام ا...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

كنگره بزرگداشت شخصیت حضرت معصومه(س) برگزار می‌شود

دبیر كنگره بزرگداشت شخصیت حضرت فاطمه معصومه(س) گفت: این كنگره با هدف شناخت و معرفی ابعاد شخصیتی حضرت معصومه(س) 13 تا 16 آذر ماه با حضور اندیشمندان، پژوهشگران و دانش‌پژوهان داخلی و خارجی در قم برگزار می‌شود.
حجت‌الاسلام احمد عابدی، دبیر كنگره بزرگداشت شخصیت حضرت معصومه(س) گفت: آثار ارسالی به دبیرخانه كنگره در قالب مقاله، كتاب، پایان‌نامه و پژوهش به 300 اثر رسیده است.
وی محورهایی چون زندگی حضرت معصومه(س)، تاریخ تحولات آستانه مقدسه حضرت معصومه(س)، مكتب كلامی و حدیثی قم، معرفی محدثان بزرگ قم، فرهنگ تشیع در قم و قم در آیینه روایات را از مباحث مطروحه در مقالات رسیده به دبیرخانه كنگره دانست.
حجت‌الاسلام عابدی از انتشار 50 عنوان كتاب در خصوص سیره علمی و عملی حضرت معصومه(س) در این كنگره خبر داد و افزود: از تعداد 300 اثر رسیده به دبیرخانه كنگره، مباحث 120 مقاله برگزیده در 50 جلد كتاب برای علاقمندان و شركت كنندگان در كنگره به چاپ می‌رسد و در روزهای برگزاری كنگره در اختیار آنها قرار می‌گیرد.
حجت‌الاسلام عابدی با اشاره به مقالات رسیده از كشورهای دیگر در خصوص شخصیت و ابعاد زندگی حضرت معصومه(س) گفت: 10 درصد آثار ارسالی به كشورهای دیگر ارتباط دارد.
وی در پایان گفت: در حاشیه كنگره یك جلد از مجموعه اشعار علما و مراجع تقلید در مورد حضرت معصومه(س) و یك جلد از مجموعه اشعار شعرای دیگر به چاپ رسیده كه در اختیار شركت كنندگان قرار می‌گیرد.
گفتنی است این كنگره به همت تولیت حرم حضرت معصومه(س) به مدت سه روز با حضور اندیشمندان، پژوهشگران و دانش‌پژوهان حوزه و دانشگاه در صحن جدید حرم حضرت معصومه(س) برگزار خواهد شد.شبستان