تبیان، دستیار زندگی
مقررات، حقوقی و امور مجلس شرکت مخابرات ایران، از تحقق سرمایه گذاری بیش از یک هزار و ۶۸۲ میلیارد ریالی در توسعه مخابرات منطقه کردستان طی سه سال اخیر خبر داد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

افزایش 34 برابری روستاهای دارای اینترنت کردستان در دولت یازدهم

مهندس علی کارگزار در جلسه شورای اداری استان کردستان، افزود: تحقق این میزان سرمایه گذاری برای گسترش دامنه فعالیت های خدمات رسانی بخش های مختلف مخابرات بیانگر همت و کوشش همه جانبه مدیران استانی و عزم دولتمردان در توسعه همه جانبه استان کردستان است.

بخش ارتباطات تبیان
title

وی اظهار داشت: همراهی مسوولان ارشد استان، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و تعامل بین بخشی دیگر دستگاه های اجرایی در استان کردستان برای جذب منابع ملی و توسعه تجهیزات مخابراتی بهترین الگو برای سایر استانها است.

کارگزار افزود: در بسیاری موارد شرکت مخابرات ایران برای توسعه دامنه خدمات خود به شهروندان تجهیزات و امکاناتی را از منابع ملی تهیه و به استانها می فرستند که متاسفانه به دلیل عدم همکاری دستگاه های اجرایی و مسوولین استان ،شرایط بکار گیری مهیا نیست که باید طی تصمیماتی به استان دیگری انتقال داده شود که خوشبختانه در استان کردستان چنین مشکلاتی اصلا وجود ندارد.

وی گفت: با بررسی عملکرد سه ساله مخابرات منطقه کردستان و توسعه دو الی سه و حتی چهار برابری بسیاری از امکانات و زیرساخت های حوزه مخابرات می توان این همدلی و همراهی مسوولان ارشد استان و نمایندگان مجلس را با مخابرات کردستان لمس کرد، به طوری که مخابرات منطقه هر آنچه امکانات و تجهیزات را از کشور گرفته در کمترین زمان ممکن شرایط بهره وری از آن را فراهم نموده است.

وی توسعه فعالیت های حوزه مخابرات را در بخش روستایی استان کردستان بهترین عملکرد در تحقق منویات رهبر معظم انقلاب در سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل خواند و افزود: قبل از آغاز دولت تدبیر و امید تنها 10 روستای کردستان دارای خدمات اینترنتی بودند که امروزه این آمار به 340 روستا رسیده که شرایط اقتصاد پایدار و جلوگیری از مهاجرت روستاییان را فراهم آورده است.

وی توسعه و گسترش امکانات روز، به جامعه روستایی را مهمترین اقدام در برقراری عدالت اجتماعی بیان کرد و افزود: فعالیت های مخابرات درحوزه اینترنت در روستا ها شرایط بهره گیری روستاییان علاقمند به تحصیلات در دانشگاه های معتبر کشور و دنیا را بصورت مجازی فراهم می کند.

کارگزار آمار استفاده کنندگان از خدمات ارتباطی در روستاهای کردستان را بیش از 1600 روستا اعلام کرد و گفت: در حال حاضر بیش از 90 درصد روستاییان کردستانی از خدمات مخابرات منطقه کردستان بهره می گیرند.

وی با اشاره به هشت برابر شدن مراکز دیتا از ابتدای دولت تدبیر و امید تاکنون افزود:در آغاز دولت تدبیر و امید تنها 48 مرکز دیتا در کردستان فعال بود که امروزه این آمار به 340 مرکز رسیده است.

کارگزار در ادامه از چهار برابر شدن ADSL در این استان طی سه سال اخیر خبر داد و افزود: در سال 92 آمار مراکز ای دی دی ال 23 هزار پورت بوده که امروزه به عدد 81 هزار پورت رسیده است.


منبع : سیتنا

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .