تبیان، دستیار زندگی
رد فرزند آیت‌‏الله سید بدرالدین الطباطبایی الحوثی، از طرح ترور پدرش به دست عُمال حكومت یمن پرده برداشت "سید یحیی الحوثی"  حزب حاكم یمن اقدام به قلع و قمع یاران الحوثی كرده است،  حتی اگر این مطلب كه پدرم دوازده‌‏امامی است درس...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

حكومت یمن دو بار برای ترور پدرم اقدام كرد

فرزند آیت‌‏الله سید بدرالدین الطباطبایی الحوثی، از طرح ترور پدرش به دست عُمال حكومت یمن پرده برداشت

"سید یحیی الحوثی"  حزب حاكم یمن اقدام به قلع و قمع یاران الحوثی كرده است،  حتی اگر این مطلب كه پدرم دوازده‌‏امامی است درست باشد آیا درست است كه كسی را تنها به این بهانه كه به مذهب جعفری معتقد است، كشت؟ چرا حكومت افراد را به خاطر افكار و عقایدشان می‌‏كشد؟!
وی افزود: من اسناد و مداركی در اختیار دارم كه اثبات می‌‏كند حزب حاكم از سال 1992 تا كنون، دو بار برای ترور پدرم برنامه‌‏ریزی و اقدام كرده است و علاوه بر این قصد داشتند منزل ما را منفجر كنند و مناطق تجاری مربوط به هواداران پدرم را نیز به آتش كشیدند.
فرزند سیدبدرالدین الحوثی تأكید كرد: هر حاكمی كه در طول تاریخ آمده است تنها مردم را كشته و بعد هم خودش مدعی شده است بنابراین ادعاهای كنونی حكومت یمن نیز صد درصد دروغ و غلط است.
"سید یحیی الحوثی" همچنین با تكذیب ادعای برخی عوامل حكومت یمن مبنی بر حمایت ایران از "جوانان مؤمن"، تأكید كرد: این قبیل ادعاها كه از سوی رسانه‌‏های حكومتی یمن منتشر می‌‏شود ادعاهایی صد درصد دروغ است.
وی در مورد ادعای حكومت یمن در مورد برخورداری شیعیان یمن از سلاح‌‏های سنگین گفت: این اخبار كاملاً دروغ است؛ تنها برخی از افرادی كه مورد حمله قرار گرفته‌‏اند برای حفاظت از جان خود، از تفنگ‌‏های شخصی استفاده كرده‌‏اند.
برادر "سید حسین الحوثی" كه شهریور گذشته به دست نظامیان یمنی به قتل رسید، ادامه داد: برادر من تنها دو تفنگ داشت ولی دیگران كه تنها یك كلاشنیكف داشتند آن‌‏قدر در برابر حملات مقاومت كردند تا اینكه تانك‌‏ها به سوی‌‏شان آمدند و از روی پیكرهای آنها رد شدند.
وی همچنین ادعای رسانه‌‏های حكومتی یمن را درباره آموزش نظامی جوانان مؤمن در خارج از این كشور تكذیب كرد و گفت: هیچ‌‏یك از این افراد به هیچ كشوری نرفته‌‏اند بلكه مجبور شدند برای حفاظت از مردم منطقه در داخل بمانند و مقاومت كنند؛ پس چطور می‌‏توانند از چنین محاصره‌‏ای خارج شوند؟
سید یحیی الحوثی با بیان اینكه حكومت یمن افرادی را اجیر كرده تا با حضور در مساجد شیعیان، آنها را تكفیر كنند؛ ادامه داد: آنها به مساجد ما حمله می‌‏كنند و ما را در داخل مساجد خودمان تكفیر می‌‏كنند.
وی افزود: برادرم، حسین سال‌‏ها در منزل خود می‌‏نشست و برای مردم صحبت می‌‏كرد و این، مردم بودند كه برای استماع سخنان وی، در منزلش جمع می‌‏شدند.
"سید یحیی الحوثی" همچنین اعلام كرد: اینجانب مشغول پیگیری این حوادث از طریق مجامع مختلف هستم و در همین راستا، پرونده‌‏هایی را نیز تقدیم دادگاه‌‏های بین‌‏المللی كرده‌‏ام.
وی در پایان از تمامی انسان‌‏ها و مؤسسات بین‌‏المللی خواست تا در حل‌‏وفصل این موضوع كمك كنند و مانع تداوم جنگ شوند.