تبیان، دستیار زندگی
مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو با بیان اینکه افتتاح خطوط 6 و 7 مترو شمال غرب و غرب تهران به جنوب شرق و شرق متصل می کند، گفت: با وجود اینکه برای تامین تجهیزات دچار مشکل هستیم اما تا زمان اعلام شده خطوط 6 و 7 را بهره برداری می کنیم.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

احمدی بافنده : غرب تهران با خطوط 6 و 7 به شرق متصل می شود

مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو با بیان اینکه افتتاح خطوط 6 و 7 مترو شمال غرب و غرب تهران به جنوب شرق و شرق متصل می کند، گفت:  با وجود اینکه برای تامین تجهیزات دچار مشکل هستیم اما تا زمان اعلام شده خطوط 6 و 7 را بهره برداری می کنیم.

بخش اجتماعی تبیان

احمدی بافنده: غرب تهران با خطوط 6و7 به شرق متصل می شود

محمد احمدی بافنده،مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو در نشست خبری سومین نمایشگاه مشارکت تولیدکنندگان ایرانی در صنعت مترو با بیان اینکه در همه کشورهای دنیا به نوعی وابستگی اقتصادی و صنعتی به یکدیگر وجود دارد، اظهار کرد: نمی توان مدعی شد که می خواهیم وابستگی خود را از کشورهای خارجی به طور کامل در ایران و در بخش صنعت مترو از بین ببریم در تهران روزانه سه میلیون مسافر با قطار جابجا می شوند که ما قصد داریم این میزان را به 10 میلیون نفر برسانیم همچنین باید 300 رام قطار در مترو فعال باشد بخشی از اینها هنوز وارد نشده و بخشی دیگر در دست تعمیر است اما این وابستگی ها نباید به نوعی خود باخته و بدون کارشناسی باشد.

ساماندهی 150 قطعه ساز در نمایشگاه

وی با بیان اینکه در نمایشگاهی که قرار است سه شنبه افتتاح شود 150 قطعه ساز مترو ساماندهی شدند،افزود: ما می توانیم ضمن اینکه تولیدکننده داخلی هستیم صادر کننده هم باشیم زیرا در کشور ما نیروی کار و انرژی ارزان است و شرایط مناسبی برای ساخت و صادرات وجود دارد اما در بین سازنده ها یکپارچگی وجود ندارد و نمایشگاه ها می توانند بین تولیدکنندگان ارتباط لازم را برقرار کنند تا استانداردسازی هم صورت گیرد.
بافنده در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه دسترسی نداشتن شهروندان تهرانی در غرب پایتخت به مترو باعث به وجود آمدن ترافیک در اتوبان های غربی تهران شده است آیا در افتتاح ایستگاه های بعدی برای این موضوع چاره ای اندیشیده شده است یا خیر، توضیح داد: خط 6 و 7 مترو شمال غرب و غرب را به جنوب شرق و شرق پایتخت متصل می کند و ما به شدت تاکید داریم تا بخش 6 و 7 مترو مورد بهره برداری قرار گیرد حفر تونل ها در این خطوط پایان یافته است و حتی برخی ایستگاه ها هم تکمیل شده اند اما تامین پول برای ترخیص قطارهایی که خریداری شده اند،دشوار است.
وی ادامه داد:دولت طلب خود را در این خصوص به ما نمی دهد تا بتوانیم تجهیزات خریداری شده را ترخیص کنیم البته در نظر داریم تا توافق نامه هایی انجام دهیم و بتوانیم این قطارها را بگیریم. افتتاح ایستگاه دولت آباد اولین قدمی است که می تواند غرب را به شرق متصل کند البته شهردار تهران خواهان این است که حتی اگر کمک های دولت به دست ما نرسید باز هم تا پایان زمان اعلام شده (اتمام دوره شهرداری قالیباف) تمام ایستگاه های خطوط 6 و 7 مترو افتتاح شوند تا بار مسافر در خط 1 و دیگر خطوط کاسته شود.
وی در پاسخ به سوال دیگر مبنی بر فعالیت خانم ها در بخش های مهم مترو از جمله اتاق کنترل و دلیل به کار نگرفتن آنها در بخش راهبری گفت: اگر خانمی در سازمان ما شاغل است باید شانش حفظ شود و مطابق با تحصیلاتش به فعالیت بپردازد هر جا که به ما اختیار و اجازه داده شود و شانیت خانم ها حفظ شود ما از آنها استفاده می کنیم نباید این گونه باشد که خانم ها فقط به عنوان منشی فعالیت کنند. آنها باید مطابق با تحصیلات شان و شرایط فیزیکی شان به کار در بخش های مختلف مترو بپردازند. به زودی یکی از بانوان شاغل در مترو پس از افتتاح خط 6 به عنوان رئیس مرکز فرمان کل خط مشغول به کار می شود.


منبع: خبرگزاری آنا