تبیان، دستیار زندگی
<table border='0' cellspacing='0' cellpadding='0'> <tr> <td width='100%'>رمان «نفس» نوشته «نرگس آبیار» در نشست «عصرانه ای با یک نویسنده» بررسی می شود.</td> <td valign='top'><a href='http://www.ibna.ir/fa/doc/naghli/243168/بررسی-نفس-عصرانه-ای-ی
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بررسی «نفس» در «عصرانه‌ای با یک نویسنده»

‪ دومین نشست از مجموعه نشست‌های «عصرانه‌ای با یک نویسنده» به کوشش کانون هنر و ادبیات پایداری فرهنگسرای رسانه و شبکه‌های اجتماعی با حضور نرگس آبیار در این فرهنگسرا برگزار می‌شود.

بخش کتاب و کتاب خوانی تبیان

title

به نقل از روابط عمومی فرهنگسرای رسانه و شبکه‌های اجتماعی، دومین نشست از مجموعه نشست‌های «عصرانه‌ای با یک نویسنده» به کوشش کانون هنر و ادبیات پایداری فرهنگسرای رسانه و شبکه‌های اجتماعی با حضور نرگس آبیار در این فرهنگسرا برگزار می‌شود.

در این نشست نرگس آبیار، نویسنده کتاب «نفس» در کنار حمیدرضا شاه‌آبادی و زهرا زواریان، نویسنده و منتقد به بحث و بررسی درباره آثار داستانی خود با محوریت رمان نفس می‌پردازند. رمان «نفس» روایتی از پرسه‌ها و روزمرگی‌های دخترکی خیالباف با نام بهار در آستانه بلوغ و تلاش او برای کشف جهان هستی است تا بتواند زندگی را با تمامی شیرینی و تلخی آن به سبک خودش تجربه کند. زندگی شخصیت اصلی این رمان در دو بزنگاه مهم ایران که شامل انقلاب اسلامی و دفاع مقدس است می‌گذرد و داستان رمان نیز از اندکی پیش از پیروزی انقلاب اسلامی شروع می‌شود و با وجود اینکه نویسنده در این اثر تلاش کرده متن دنیای خیال‌انگیز راوی را محور و اصل قرار دهد و فرازهای‌ تاریخی رمان را به حاشیه ببرد اما در نهایت جنگ تحمیلی با قطعیت تمام واقعیت خود را بر سر راوی تحمیل می‌کند. این رمان در کنار روایت زندگی بهار به شرح زندگی سه کودک دیگر با نام‌های نادر، کمال و مریم در فاصله سال‌های 57 تا 62 است که با پدر و مادربزرگشان زندگی می‌کنند. دومین نشست «عصرانه‌ای با یک نویسنده» چهارشنبه 24 آذرماه از ساعت 15 در فرهنگسرای رسانه و شبکه‌های اجتماعی به نشانی خیابان پاسداران، خیابان ناطق نوری، خیابان گل نبی، میدان قبا، فرهنگسرای رسانه و شبکه های اجتماعی برگزار می‌شود.


منبع: ایبنا

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .