تبیان، دستیار زندگی
رت قال رسول الله (ص) لم یعبد الله بشیئ افضل من العقل و لایکون المومن عاقلاً حتی یجتمع فیه عشر حصال . ترجمه : هیچ عبادتی به اندازه عقل ارزشمند نیست و مومن خردمند نمی شود مگر اینکه ده خصلت در او جمع شده باشد . آیة الله محمدی ر...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

حدیث تواص - در گفتار نماینده ول فقیه در امور حج وزیارت


قال رسول الله (ص) لم یعبد الله بشیئ افضل من العقل و لایکون المومن عاقلاً حتی یجتمع فیه عشر حصال . ترجمه : هیچ عبادتی به اندازه عقل ارزشمند نیست و مومن خردمند نمی شود مگر اینکه ده خصلت در او جمع شده باشد .

آیة الله محمدی ری شهری : تقویت بنیه عقلی جامعه از اصول مورد تاکید در روایات اسلامی است .

نماینده ولی فقیه در امور حج وزیارت گفت : یکی از مسایل پر اهمیتی که در احادیث و روایات اسلامی مورد تاکید قرار گرفته، توجه به تقویت بنیه عقلی جامعه است .آیة الله محمدی ریشهری در جلسه "تواصی به حق " در روز دوشنبه مورخ 26 مرداد ماه در جمع کارکنان سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری افزود : وجدان اخلاقی وقتی در وجود انسان پرورش پیدا می کند جایگاه بالاتری نسبت به سایر عبادات پیدا خواهد کرد.وی خاطر نشان کرد : تلاش انسان برای پرورش آن شعور و فهمی که او را به ارزش های  اخلاقی دعوت می کند از مهمترین عبادات است .آیة الله ری شهری تصریح کردند : از این جهت که در روایات و احادیث متعدد خواب شخصی عاقل از شب زنده دار ی فرد جاهل و خانه نشینی یک انسان عاقل از مجاهدت یک فرد جاهل برتر شناخته شده است .ایشانافزودند : از نشانه های مومن خردمند این است که مردم به خیر او امیدوار  و از شر او در امان  باشند .

گفتنی است این جلسه "تواصی به حق " به منظور ارتقاء معرفت دینی و آشنایی بیشتر با فرمایشات اهل بیت (ع) هر هفته روزهای دوشنبه بین نماز ظهر و عصر در نماز خانه سازمان حج  وزیارت برگزار می شود .

این مراسم هر هفته مزین به ذکر یک حدیث از فرمایشات نورانی اهل بیت عصمت و طهارت (ع) می باشد و گفتنی است سخنران هفته آتی این جلسه نورانی حضرت حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسگر معاونت آموزش و پژوهش بعثه مقام معظم رهبری می باشند.

روابط عمومی حوزه  نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت