تبیان، دستیار زندگی
بررسی رابطه رسانه و مخاطب و سینما و ادبیات، از جمله مباحثی است که در هفتاد و نهمین شماره ماهنامه «مدیریت ارتباطات»، به آنها پرداخته شده است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مخاطب درگیر رسانه؛ رسانه به دنبال مخاطب

بررسی رابطه رسانه و مخاطب و سینما و ادبیات، از جمله مباحثی است که در هفتاد و نهمین شماره ماهنامه «مدیریت ارتباطات»، به آنها پرداخته شده است.

بخش ارتباطات تبیان
ارتباطات

به گزارش خبرنگار مهر، «مخاطب درگیر رسانه، رسانه به دنبال مخاطب: رسانه و مخاطب چگونه یکدیگر را پیدا می‌کنند؟»، «چرا سینما از ادبیات اقتباس می‌کند؟» و «حقوق مالکیت معنوی؛ الزامی که نادیده گرفته می‌شود»، عناوین بخشی از مطالبی است که در هفتاد و نهمین شماره ماهنامه مدیریت ارتباطات (آذرماه ۱۳۹۵) مورد توجه قرار گرفته‌اند.

مطالبی که در این شماره می‌بینیم و می‌خوانیم، عبارتند از: «دارد دیر می‌شود!» سرمقاله به قلم مدیرمسئول و در لزوم توجه جدی‌تر به اقتصاد رسانه، مخاطبان آگاه و سخت‌پسند امروزی، دست‌یافتنی هستند، نوشته شکوفه کریمی، ایده‌ای در مورد مخاطب‌شناسی شبکه‌های اجتماعی در ایران: دسترسی راحت‌تر، مخاطب بیشتر، نوشته مصطفی مسجدی آرانی، درگیری تعامل یا مشارکت مخاطب، نوشته فاطمه پورمعصوم، برگی از صفحه دورهمی زیر ذره‌بین نظریه استفاده و رضامندی، نوشته مریم حاج‌محمدی و تعامل و درگیری مخاطبان با تلویزیون‌های ماهواره ای فارسی‌زبان، نوشته معصومه رشیدی.

از تک صداهای رسانه‌ای تا همهمه کاربران، نوشته تژا میرفخرایی، شبکه‌های اجتماعی در «پساحقیقت» زیست می‌کنند: قدرت شبکه‌ای؛ سازنده فضای گفتمانی، نوشته مجید رضاییان، چرا سینما از ادبیات اقتباس می‌کند؟ این فیلم، رمان نیست، نوشته فریبا نظری، اقتباس؛ نگاهی به ارتباط نزدیک صنعت سینما و ادبیات: مخاطبان از فیلم‌های اقتباس ادبی خاطره خوشی دارند، نوشته استفان دویل/ مترجم: مریم صفایی و مروری بر تاریخچه حقوق مالکیت فکری از دیروز تا امروز،   بصری‌سازی محتوا در ارتباطات: گرافیک اطلاع‌رسان و نمودار، نوشته مریم سلیمی، بخش دیگری از مطالب این شماره ماهنامه «مدیریت ارتباطات» است.

ماهنامه تحلیلی، آموزشی و اطلاع‌رسانی «مدیریت ارتباطات» به صاحب‌امتیازی و مدیرمسؤولی امیرعباس تقی‌پور و سردبیری امیر لعلی منتشر شده است. سیدغلامرضا کاظمی دینان رییس شورای سیاست‌گذاری این ماهنامه است. «مدیریت ارتباطات» هر ماه با قیمت ۷۰۰۰ تومان منتشر و در کیوسک‌های مطبوعاتی و شهرکتاب‌ها توزیع می‌شود.


منبع :خبرگزاری مهر

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .