تبیان، دستیار زندگی
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اسکو از برگزاری مراسم بزرگداشت «عاشیق یدالله» هنرمند بین المللی موسیقی ایلخچی در آینده نزدیک خبر داد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مراسم بزرگداشت «عاشیق یدالله» برگزار می شود

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اسکو از برگزاری مراسم بزرگداشت «عاشیق یدالله» هنرمند بین المللی موسیقی ایلخچی در آینده نزدیک خبر داد.

بخش هنری تبیان

عاشیق یدالله

شامگاه دیروز دکتر محمدزاده فرماندار شهرستان اسکو، محمدعلی قلیزاده رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان، اعضای انجمن ادبی اسکو، اعضای شورای اسلامی شهر ایلخچی، شهردار و جمعی از هنرمندان شهرستان اسکو از «عاشیق یدالله» هنرمند پیشکسوت و چهره بین المللی موسیقی عاشیقی ایلخچی عیادت کردند.

این هنرمند برجسته موسیقی دو سال قبل در اثر سانحه تصادف، مصدوم شده و ناخواسته از عرصه موسیقی خداحافظی کرده و همچنان درخانه بستری است که در پایان دیدار مسئولان شهرستان اسکو با اهداء لوح سپاس از خدمات ارزنده چندین ساله وی در این عرصه تجلیل بعمل آمد.

مراسم بزرگداشت «عاشیق یدالله» برگزار می شود

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اسکو پیش از ظهر چهارشنبه در این دیدار با اشاره به فعالیت های عاشیق یدالله در عرصه بین المللی موسیقی و برگزاری مراسم بزرگداشت وی در کشورهای آذربایجان و ترکیه و همچنین در تهران گفت: درگذشته آنطور که باید از این هنرمند برجسته در سطح شهر و شهرستان خود تجلیل نشده و این بی مهری نباید پیش می آمد.

محمدعلی قلیزاده اضافه کرد: امروز برآن شدیم تا با حضور در منزل این استاد برجسته موسیقی اصیل آذربایجانی و با عیادت از وی بتوانیم گذشته را تا حدودی جبران کنیم زیرا عاشیق یدالله به عنوان استاد ارزشمند شناخته شده جهانی، در استان ناشناخته مانده و هر چند او توانسته وظیفه خود را در عرصه موسیقی ادا کند اما ما هنوز نتوانستیم آنطوریکه شاید وباید، قدر او را ادا کنیم.

رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اسکو از برگزاری مراسم بزرگداشت عاشیق یدالله در آینده نزدیک خبر داد و گفت: به جهت تجلیل از استاد عاشیق یدالله، چهره بین المللی شهر ایلخچی تصمیم برآن است که در آینده نزدیک به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و با همکاری شورای اسلامی شهر و شهرداری ایلخچی مراسم تجلیل از وی در شهر ایلخچی برگزار شود.

تجلیل از هنرمندان نشانه پیشرفت فرهنگی یک جامعه است

فرماندار شهرستان اسکو نیز در عیادت از این هنرمند برجسته موسیقی محلی آذربایجان گفت: همیشه از هنرمندان خود غافل هستیم و فرصت نمی کنیم آنها را دریابیم و امروز نیز از عاشیق یدالله که در ادبیات و در موسیقی شهرت جهانی دارد و در این شهرستان زندگی می کند، غافل مانده ایم و از این قضیه خرسند نیستیم.

محمدزاده ارج نهادن به هنرمندان یک جامعه را نشانه پیشرفت فرهنگ آن جامعه دانست و افزود: پیشرفت فرهنگ هر جامعه زمانی اتفاق خواهد افتاد که همه به هنرمندان ارزش و احترام قائل شویم تا با ارج نهادن به این قشر به عنوان یکی از اثرگذارترین اقشار فرهنگی، به یک جامعه سالم از نظر فرهنگ دست پیدا کنیم.

وی اضافه کرد: عاشیق یدالله از چهره های موفق عرصه موسیقی و از افتخارات استان و شهرستان اسکو است که با تارهای ساز خود پیوند خورده و توانسته داستان های شکاری را احیاء کند که مجموعه این داستان در ترکیه جمع آوری  و به چاپ رسیده است.

گفتنی است «یدالله عوض پور» مشهور به «عاشیق یدالله» سالیان زیادی در عرصه شعر و موسیقی فعالیت کرده و شهره جهانی پیدا کرده و آثار او در کشورهای مختلف از جمله آذربایجان و ترکیه به چاپ رسیده است.

وی همچنین در اوایل امسال در همایش منطقه ای «دده شمشیر» که با شرکت عاشیق های مناطق مختلف ایران و قفقاز از سوی خانه عاشیق های ایران و به مناسبت اعیاد شعبانیه در فرهنگسرای بهاران تهران برگزار شد، مورد تجلیل قرار گرفت.


منبع: مهر