تبیان، دستیار زندگی
شد مراسم اختتامیه یکمین دوره تخصصی تربیت معلم قرآن کریم به همت موسسه قرآن کریم تحت پوشش سازمان حوزه‌ها و مدارس خارج از کشور و کمیته مسلمانان در آلبانی برگزار شد.  مراسم افتتاحیه یکمین دوره تخصصی تربیت معلم قران...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نخستین دوره تخصصی تربیت معلم قرآن در آلبانی برگزار شد

مراسم اختتامیه یکمین دوره تخصصی تربیت معلم قرآن کریم به همت موسسه قرآن کریم تحت پوشش سازمان حوزه‌ها و مدارس خارج از کشور و کمیته مسلمانان در آلبانی برگزار شد.

 مراسم افتتاحیه یکمین دوره تخصصی تربیت معلم قران کریم در شهر تیرانای آلبانی که جمعی از شخصیت‌های علمی و دینی، مدرسان و شرکت‌کنندگان این دوره حضور داشتند، ابتدا شیخ وولنت مریا، معاون آموزشی موسسه، گزارشی از برگزاری دوره ارائه کرد.
در ادامه شیخ فائق کاسولی، کلمند وراپی و مراد مقصودی به نمایندگی از مدرسان و شرکت‌ کنندگان این دوره به بیان دیدگاه‌های خویش در خصوص اهمیت و کیفیت دوره تربیت معلم پرداختند.
در ادامه این مراسم ، شیخ سلیم موچا، رییس کمیته مسلمانان آلبانی در سخنانی به بیان نقش برجسته تمسک به قرآن کریم در عزت اسلام و وحدت و پیشرفت مسلمین پرداخت و گفت : این دوره برگی زرین در کارنامه پرافتخار فعالیت‌های قرآنی موسسه ایرانی و این مؤسسه بهترین و موثرترین مؤسسه در خدمت به قرآن در آلبانی است. امیدوارم این دوره‌ها در سطوح مختلف برای کادرسازی قرآنی در این کشور استمرار یابد.
 غلامرضا حدادی سفیر جمهوری اسلامی در آلبانی هم در این مراسم طی سخنانی به بررسی پیشینه دینداری و دفاع از حریم قرآن و اسلام در این کشور اروپایی پرداخت و برگزاری این دوره تخصصی را گامی مهم و لازم در تربیت نیروی متخصص قرآنی برای گسترش فرهنگ قرآن در آلبانی ارزیابی کرد.
در پایان این مراسم، پس از تلاوت آیاتی از قرآن کریم، توسط حسین اسدی مدیر موسسه قران آلبانی و کمیته مسلمانان این کشور به طور مشترک گواهینامه پایان دوره را به فارغ‌التحصیلان تقدیم و نیز هدایای معلمان موفق این دوره را به آنها اهدا کردند.
در این دوره نه ماهه، 45 نفر از شهرهای مختلف آلبانی حضور داشتند که 24 نفر از آنان در آزمون‌های پایانی با کسب درجه خوب، بسیار خوب و عالی قبول شدند.
در این دوره استادان ایرانی و آلبانیایی دروسی چون فنون تلاوت، تجوید، روش تدریس قرآن کریم،‌ علوم قرآنی، تفسیر، روش حفظ، تاریخ اسلام، روش تحقیق و اصول تهیه و نگارش مقالات قرآنی در مطبوعات، تحقیقات علمی و مأخذشناسی علوم و فنون قرآنی را به علاقمندان تدریس کردند. همچنین در پایان مراسم، دوره جدید تربیت مربی قرآن کریم نیز افتتاح شد که کلاس‌های این دوره از هفته آینده در تیرانا آغاز  می شود .رسا