تبیان، دستیار زندگی
گروه دلنوازان کشور جمهوری آذربایجان در راستای ضرورت تقویت دیپلماسی و روابط مشترک فرهنگی با کشورهای همسایه روی صحنه می رود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آذربایجانی ها در ایران می نوازند

گروه دلنوازان کشور جمهوری آذربایجان در راستای ضرورت تقویت دیپلماسی و روابط مشترک فرهنگی با کشورهای همسایه روی صحنه می رود.

بخش هنری تبیان

موسیقی آذری

فرامرز گرمرودی - خواننده و نوازنده ی عود گروه دلنوازان - درباره همکاری اش با کنسرواتوار ملی باکو، گفت: من در یک دهه ی گذشته در جمهوری آذربایجان فعالیت کرده ام و با این ارکستر در نقاط مختلف جهان کنسرت برگزار کرده ام و ماه پیش با همین گروه در وین اجرا داشتم.

او درباره هدف از برگزاری کنسرت در ایران، اظهار کرد: این گروه از جهاتی اشتراکات بسیاری با موسیقی کلاسیک ایرانی دارد، به همین دلیل از من خواسته شد در ایران هم برنامه داشته باشم. هدف ما از برگزاری این کنسرت ترویج موسیقی سالم است که مبانی علمی هم در آن نهفته باشد. اصولا نگاه اقتصادی برای برگزاری کنسرت  ندارم و بخش علمی پژوهشی و هنری اجرا از اهمیت خاصی برای من و گروه برخوردار است و عواید حاصل از فروش بلیت این کنسرت هم صرف امور خیریه خواهد شد.

وی درباره رپرتوار اجرایی این برنامه، توضیح داد: مقامات شور، یکی از پایه های موسیقی جمهوری آذربایجان است و قطعاتی ساخته ی خودم در این برنامه اجرا می شود. بخش اول در مُد شوشتر شامل همنوازی است برای این که شنونده سازها را به تنهایی گوش کند. در این بخش چند نوازنده ی ویرتوئوز اجرا خواهند داشت. بنابراین در بخش اول شور و اصفهان اجرا خواهد شد.

گرمرودی ادامه داد: در بخش دوم، در همایون یک بخش آموزشی داریم که یک تریو توسط دو تا از هنرجویان که به زودی از کنسرواتوار جمهوری آذربایجان فارغ التحصیل می شوند اجرا می شود.

گروه دلنوازان آذربایجان به سرپرستی مالک منصوراُف و خوانندگی فرامرز گرمرودی و با همراهی اساتید برجسته ی موسیقی موغامات کنسرواتوار ملی باکو 22 آذر با حمایت انجمن موسیقی ایران در سالن بزرگ مرکز همایش های برج میلاد روی صحنه می رود.


منبع:روابط عمومی انجمن موسیقی ایران