تبیان، دستیار زندگی
دادستان کل کشور گفت: وزارت ارتباطات، وزارت ارشاد، پلیس فتا و دولت در فضای آلوده جرایم سایبری نجات غریق هستند و نباید در این زمینه کوتاهی کنند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

داستان کل کشور: نباید در برخورد با جرایم سایبری کوتاهی شود

دادستان کل کشور گفت: وزارت ارتباطات، وزارت ارشاد، پلیس فتا و دولت در فضای آلوده جرایم سایبری نجات غریق هستند و نباید در این زمینه کوتاهی کنند.

بخش حقوق تبیان
حجت الاسلام و المسلمین منتظری

حجت الاسلام والمسلمین منتظری در نشست پی جویی موثر و کارآمد جرایم سایبری بر استقلال فضای مجازی تاکید کرد و گفت: حفظ استقلال از اهمیت بسزایی برخوردار است.
وی ادامه داد: در کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه گاهی به دوستان می گوییم و رسما عرض می کنم که از دست اندرکاران گله مندم و آنها اهتمام لازم را ندارند. البته از جمله کسانی که عضو مقید این گروه است، پلیس فتا است اما ای کاش همه دستگاه ها در این زمینه جدی تر عمل کنند و حضور مرتب داشته باشند؛ این درحالی است که گاها خود اعضا نمی آیند و معاونینشان را می فرستند.
وی با بیان اینکه باید احساس مسوولیت کنیم، گفت: وزارت ارشاد متاسفانه از دستگاه هایی است که نمره خوبی به آن نمی دهم و این را آمار نشان می دهد، بنده آمار هفتگی را مشاهده می کنم و برخی در عملکرد صفر هستند. باید احساس مسولیت کنیم.
منتظری تصریح کرد: چند روز پیش وزیر کشور نیز گفت که ولنگاری در فضای مجازی افزایش یافته بنابراین دستگاه های اجرایی نباید کوتاهی کنند و برای شبکه هایی که ضد اخلاق و دین، کار می کنند باید ورود جدی تری داشته باشند.
وی ادامه داد: دستگاه ها در این عرصه کوتاهی می کنند کوتاهی های شماست که فضای آلوده و شبکه های ضد دین در این کشور کار و تلاش می کنند. اگر کوتاهی من و شما موجب فساد اخلاقی و آسیب به جامعه شود،آیا می توانید پاسخ خدا را بدهید. سیاست بازی ها و حرف های عوام فریب را کنار بگذارید مرگ بر این آزادی که همه چیز را به نابودی می کشاند این آزادی نیست بلکه کمال اسارت است

.چند روز پیش وزیر کشور نیز گفت که ولنگاری در فضای مجازی افزایش یافته بنابراین دستگاه های اجرایی نباید کوتاهی کنند و برای شبکه هایی که ضد اخلاق و دین، کار می کنند باید ورود جدی تری داشته باشند.

منتظری افزود: اگر قصور و تقصیری در این کار باشد، مسلما در پیشگاه خدا و جامعه و جوانانی که آسیب می بینند مسئولیم و باید پاسخگو باشیم.
دادستان کل کشور گفت: وزارت ارتباطات و وزارت ارشاد و پلیس فتا و دولت در این فضای آلوده نجات غریق هستند و نباید کوتاهی کنند. امروز ما اهتمام لازم را در بخش های مختلف نمی بینیم.
منتظری ادامه داد: اقداماتی در این زمینه انجام داده ایم از جمله تاسیس و اختصاص شعب ویژه جرایم رایانه ای در تمام شهرها و ایجاد معاونت ویژه در امور فضای مجازی در مراکز استان ها، پیشگیری از وقوع ارتقاء فضای سایبری و پالایش هوشمندانه فضای مجازی که بنده به عنوان دادستان کل از شما می خواهم با پلیس فتا همکاری و جلسات مستمر داشته باشید. انگیزه و مسئولیت کار در دادستانی را داریم و امیدواریم ارتباطات تان را با دادستانی تقویت کنید تا این نابسامانی های موجود برطرف شود.
منتظری افزود: پیشنهادم این است که شورای عالی فضای مجازی فعال تر عمل کند و به صورت جدی ورود کند تا خروجی جلسات قابل قبول باشد و بانک مرکزی نیز نظارت خود را بر فرایندها بیشتر کند و از طرفی پلیس فتا نیز برنامه های بیشتری داشته باشد و واقعیت های جامعه را برای مردم بازگو کنند.


منبع: ایرنا


www.irna.ir

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .