تبیان، دستیار زندگی
«سرتامس مور؛ مرد تمامی روزگاران» درباره سرگذشت و جایگاه تامس مور در سیاست، ادب و جنبش نوزایی در انگلستان و اروپا، با ترجمه بهروز ذکاء منتشر شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

کتاب سرگذشت تامس مور منتشر شد

«سرتامس مور؛ مرد تمامی روزگاران» درباره سرگذشت و جایگاه تامس مور در سیاست، ادب و جنبش نوزایی در انگلستان و اروپا، با ترجمه بهروز ذکاء‌ منتشر شد.

بخش کتاب و کتاب خوانی تبیان
title

این کتاب شامل دو بخش است؛ بخش اول دربرگیرنده سرگذشت اسفناک تامس مور صدراعظم هنری هشتم، سلطان مقتدر انگلستان در اواخر قرن پانزده و اوایل قرن شانزده میلادی است. «مرد تمامی روزگاران» عنوانی است که اراسم دوست ادیب و متاله هلندی مور به او داده بود.

قرونی که تامس مور در آن می زیست مشحون از رخدادهای کوچک و بزرگی بود که هر یک به نحوی از انحا نه‌تنها در تاریخ انگلستان و اروپا، بلکه در تمامی جهان عمیقا اثرگذار شد؛ رویدادهایی چون فتح قسطنطنیه (پایتخت بیزانس) به دست ترکان عثمانی، آغاز جنبش نوزایی و اومانیسم در اروپا، شروع اکتشافات بزرگ جغرافیایی (کشف امریکا) و باز شدن راه های بزرگ دریایی و دست اندازی اروپایی ها به دیگر نقاط جهان، شروع نهضت دین پیرایی و...

بخش دوم کتاب تحت عنوان «تامس مور و یوتوپیا» اختصاص به بررسی کتاب یوتوپیا یا ناکجاآباد او دارد که در تاریخ عقاید سیاسی جهان پس از کتاب «جمهوری» افلاطون از امهات رسائل سیاسی به شمار می رود و نام و آوازه مور را علاوه بر ماجرای اسفبار زندگی سیاسی اش، بیش از پیش در جهان ماندگار کرده است. سرگذشت مور بی شباهت به فرجام کار حسنک وزیر و میرزا تقی خان فراهانی در ایران نبوده است.

بخش اول کتاب را سر سیدنی لی و بخش دوم را پال ترنر نوشته است. کتاب با ترجمه بهروز ذکاء‌ در ۱۱۲ صفحه و با قیمت ۱۱ هزار تومان در بنگاه ترجمه و نشر کتاب پارسه منتشر شده است.


منبع: مهر

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .