تبیان، دستیار زندگی
ند مقتدی صدر از روحانیان شیعه عراقی امروز دوشنبه شیعیان و اهل تسنن را به خویشتنداری فرا خواند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل ازخبرگزاری فرانسه، درپی تشدید خشونتها میان طوائف عراقی، مقتدی صدردرنخستین کنفرانس خبر...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مقتدی صدر شیعیان و اهل تسنن را به خویشتنداری فراخواند

مقتدی صدر از روحانیان شیعه عراقی امروز دوشنبه شیعیان و اهل تسنن را به خویشتنداری فرا خواند.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل ازخبرگزاری فرانسه، درپی تشدید خشونتها میان طوائف عراقی، مقتدی صدردرنخستین کنفرانس خبری پس ازحدود یک سال درشهر نجف گفت : هر اقدامی که موجب هدف قرارگرفتن شهروندان بیگناه عراقی شود در تمام سطوح حرام است بنابراین ما عملیات تروریستی که توسط اشغالگران و تروریستها صورت می گیرد عملاغیر قابل قبول وغیر قانونی می دانیم و آن را بشدت محکوم می کنیم .

این روحانی جوان عراقی آخرین کنفرانس خبری خود را درآگوست 2004 گذشته به هنگام درگیری میان نیروهای جیش المهدی و نیروهای آمریکایی در شهر نجف اشرف برگزار کرده بود.

صدر که در منزلش در کوی الحنانه در شهر نجف صحبت می کرد با تاکید براینکه هیچ تفاوتی میان اهل تسنن و شیعیان وجود ندارد و همه عراقیها یکی هستند همچنین گفت : اشغالگران تلاش می کنند دربین مردم عراق تفرقه بیاندازند .

وی افزود: ما هیچ فراکسیونی در مجمع ملی عراق نداریم و رابطه ما با دولت عراق به دلیل تلاش نکردن این حکومت برای خروج از اشغال و استقلال عراق قطع شده است .

این روحانی جوان عراقی تاکید کرد : اگر دولت این کار انجام دهم من آماده هستم تا دست خود را در دست آنها بگذارم و با دشمنان عراق درهرکجا که باشند مبارزه کنم .

ظرف دوروزگذشته تاکنون اجساد 46 عراقی درمناطق مختلف بغداد پیدا شد. یک منبع دروزارت کشورعراق با اعلام این خبر افزود: دربغداد 25جسد، درمنطقه لطمردرنزدیکی شهرک صدر10جسد ودرشهر اسکندریه واقع در 45 کیلومتری جنوب بغداد 11جسد پیدا شد.

وی افزود: سربرخی ازاجساد ازبدن جدا شده وبرخی دیگرازناحیه سرهدف گلوله قرار گرفته اند. هیچ گروهی مسئولیت کشتن این 46 عراقی را برعهده نگرفته است .

عدنان دلیمی رئیس اداره اوقاف اهل تسنن عراق امروز دوشنبه اعلام کرد اجسادی که روز گذشته در بغداد پیدا شد متعلق به اهل تسنن می باشد .

وی از دولت عراق خواست به شرایط و وضع عراق و نیز جزییات این جنایت توجه ای بیشتر کند. دلیمی در یک کنفرانس خبری گفت : طی دو روز گذشته اجسادی از شهروندان که در خانه ها و مساجد اهل تسن بویژه در منطقه الشعب و کوی اور و منطقه جکوک دستگیر شده بودند در بغداد پیدا شدند.

رئیس اداره اوقاف اهل تسنن عراق از ابراهیم جعفری نخست وزیر این کشور خواست دربرابر کسانی که تلاش می کنند تا درعراق فتنه و آشوب بپا کنند با شجاعت بایستد.

دلیمی به طور ضمنی نیروهای امنیتی عراق را به دست داشتن دراین اعمال متهم ساخت و گفت : آنچه را که نیروهای پلیس و گارد ملی و لشگر گرگها (منظور نیروهای ویژه ای عراقی که اخیرا برای مبارزه با تروریسم و اعمال خشونت آمیز تشیل شده است ) انجام می دهند برای همه آشکار شد.

وی دولت عراق را به تحقیق درمورد این حادثه فرا خواند و این دولت را مسئول قانونی و بین المللی و اجتماعی و دینی مردم عراق دانست .