تبیان، دستیار زندگی
الون ماسک مدیر عامل شرکت تسلا پلاتفورمی به نام OpenAI ابداع کرده که نرم افزاری برای ارتقای هوش مصنوعی انواع برنامه های دیگر مانند بازی ها و حتی وب سایت ها محسوب می شود
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

همکاری های غول های فناوری برای ارتقای هوش مصنوعی

الون ماسک مدیر عامل شرکت تسلا پلاتفورمی به نام OpenAI ابداع کرده که نرم افزاری برای ارتقای هوش مصنوعی انواع برنامه های دیگر مانند بازی ها و حتی وب سایت ها محسوب می شود.

بخش دانش و زندگی تبیان
 هوش مصنوعی

الون ماسک مدیر عامل شرکت تسلا پلاتفورمی به نام OpenAI ابداع کرده که نرم افزاری برای ارتقای هوش مصنوعی انواع برنامه های دیگر مانند بازی ها و حتی وب سایت ها محسوب می شود.

پلاتفورم هوش مصنوعی گوگل نیز DeepMind نام دارد که از قابلیت به روزرسانی خودکار و ارتقای هوشمند اطلاعات خود برخوردار است و کدهای آن در سایت گیت هاب در دسترس قرار گرفته تا دسترسی عموم به آنها ساده تر شود.

انتظار می رود همکاری این دو شرکت موجب تحول بیشتر فناوری هوش مصنوعی شده و استفاده از آن در ابزار و تولیدات مختلف مورد استفاده انسان ها را گسترده تر کند. همچنین از این طریق عموم توسعه دهندگان و برنامه نویسان می توانند برای هوشمند سازی محصولات مد نظر خود اقدام کنند.

کارشناسان می گویند محصولاتی که بر مبنای فناوری هوش مصنوعی طراحی می شوند باید در محیط های متنوع و متفاوتی به کار گرفته شوند تا بتوانند قابلیت های خود را ارتقا دهند و متن باز شدن DeepMind به این امر کمک می کند. در گام اول قرار است از DeepMind و OpenAI و محصولات مبتنی بر آنها در تعدادی بازی ویدئویی استفاده شود تا برخی شخصیت های بازی ها برای تصمیم گیری از هوش مصنوعی آن استفاده کنند.

از جمله شرکت هایی که با استفاده از این فناوری های هوش مصنوعی در تولیدات خود موافقت کرده اند می توان به EA، Microsoft Studios، Valveو .. اشاره کرد. از جمله بازی هایی که به این منظور ارتقا خواهند یافت نیز می توان Wing Commander III، Portal  و  Rimworld را نام برد.



منبع:خبرگزاری مهر

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .