تبیان، دستیار زندگی
داوود محمدی رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس :انضباط مالی پیش نیاز سلامت اقتصادی است. امروز اطلاعات مالی نقش اساسی در تصمیم گیری ها دارد، در حالی که ما اطلاعی از مجموعه درآمدها و هزینه های دولت نداریم.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مجلس اشرافی بر هزینه کرد دولت ندارد

داوود محمدی رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس :انضباط مالی پیش نیاز سلامت اقتصادی است. امروز اطلاعات مالی نقش اساسی در تصمیم گیری ها دارد، در حالی که ما اطلاعی از مجموعه درآمدها و هزینه های دولت نداریم.

بخش اقتصاد تبیان

هزینه‌کرد دولت

داوود محمدی رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس در همایش سالانه انجمن حسابداری ایران با موضوع انضباط مالی و نظارت، اظهار داشت: انضباط مالی پیش نیاز سلامت اقتصادی است. امروز اطلاعات مالی نقش اساسی در تصمیم گیری ها دارد، در حالی که ما اطلاعی از مجموعه درآمدها و هزینه های دولت نداریم.

وی با اشاره به اینکه هیچ اشرافی بر نحوه هزینه کرد دولت وجود ندارد، تصریح کرد: بنابراین نمی توانیم نظارت خوب و موردنظر را اعمال کنیم. برای انضباط مالی باید به سؤالات متعددی پاسخ مناسب بدهیم و اطلاعات مناسب داشته باشیم.

رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس، تأکید کرد: بیش از 80 درصداز بودجه کشور صرف هزینه های جاری می شود و این رقم در وزارت آموزش و پرورش 98.5 درصد بوده که با این روند پولی برای اجرای زیرساخت ها و امور زیربنایی باقی نمی ماند.

محمدی با بیان اینکه بودجه عمدتاً بر اساس جداول درآمدی هزینه ای تنظیم می شود، تصریح کرد: دولت بدهی انباشته ای به پیمانکاران و سازمان تأمین اجتماعی دارد و امروز با 400 هزار میلیارد تومان در طرح های نیمه تمام کشور مواجهیم.


منبع:Fars News Agency

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .