تبیان، دستیار زندگی
را روزنامه مصری "المصری الیوم" روز یكشنبه نوشت: "محمد سید طنطاوی" شیخ الازهر اهانت به قرآن كریم توسط نظامیان آمریكایی در زندان گوانتانامو را جنایتی بسیار بزرگ توصیف كرد.  شیخ الازهر در سخنانی كه این روزنامه منتشر كرد، گفت: ا...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

شیخ الازهر اهانت به قرآن كریم توسط نظامیان آمریكایی را

روزنامه مصری "المصری الیوم" روز یكشنبه نوشت: "محمد سید طنطاوی" شیخ الازهر اهانت به قرآن كریم توسط نظامیان آمریكایی در زندان گوانتانامو را جنایتی بسیار بزرگ توصیف كرد.

شیخ الازهر در سخنانی كه این روزنامه منتشر كرد، گفت: اهانت به قرآن كریم جنایتی بسیار بزرگ است و سكوت در برابر آن به هیچ وجه جایز نیست. این روزنامه نوشت كه طنطاوی در عین حال از صدور هرگونه بیانیه‌هایی به نام الازهر یا مجمع تحقیقات اسلامی درمحكوم كردن آنچه روی داده، خودداری كرد.

شیخ الازهر گفت: آنان مشتی بچه جنایتكارند كه باید مجازات شوند و بیانیه‌یی در پاسخ به اینگونه افراد صادر نمی‌كنم. ازسوی دیگر، "علی جمعه" مفتی مصر نیز روز یكشنبه با انتشار بیانیه‌یی اهانت به قرآن كریم را محكوم كرد. وی گفت: آنچه از خبرها مبنی بر هتك حرمت قرآن كریم از سوی برخی از سربازان آمریكایی در بازداشگاه گوانتانامو مطرح شده است، جرمی نابخشودنی در حق ادیان الهی به شمار می‌آید كه طرفداران هر دینی را به احترام به مقدسات و عقاید سایر ادیان دعوت می‌كند. جمعه افزود: مسلمان در برابر تجاوز به مقدسات خود و در راس آن قرآن كریم هرگز ساكت نمی‌نشینند.

گروه اخوان المسلمین نیز روز جمعه در بیانیه‌ای "باابراز خشم شدید، این اقدام را به شدت محكوم كرده" و خواستار عذرخواهی واشنگتن شد.

مجله "نیوزویك" هفته‌ی گذشته نوشت: بازجویان آمریكایی در زندان "گوانتانامو"ی كوبا به كتاب آسمانی مسلمانان اهانت كرده‌اند.