تبیان، دستیار زندگی
به انتهای پاییز نزدیک می شویم و روزهای شاد ربیع الاول را در پیش رو داریم، مهمانی های رنگ و بوی تازه ای دارد و سر و وضع ما هم احتیاج به یک تغییر خوب.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

پیشنهاد ما، ست نارنجی

به انتهای پاییز نزدیک می شویم و روزهای شاد ربیع الاول را در پیش رو داریم، مهمانی های رنگ و بوی تازه ای دارد و سر و وضع ما هم احتیاج به یک تغییر خوب دارد.

فرآوری: زینب عشقی- بخش زیبایی تبیان

پیشنهاد ما، ست نارنجی


اگر در یک روز پاییزی، زمستانی به مهمانی دعوت شدید، ست نارنجی رنگ را به شما پیشنهاد می کنیم.
رنگ نارنجی، ترکیب زرد و قرمز است و به عنوان یک رنگ انرژی زا شناخته می شود. رنگ نارنجی، احساس هیجان، گرما و شور و شوق را به ذهن می آورد و معمولاً برای جلب توجه بیننده مورد استفاده قرار می گیرد. نارنجی خالص نشان دهنده خلاقیت و عاطفه است و اغلب شجاعت و شادی را نشان می دهد، همچنین نارنجی کدر می تواند نشانه تکبر و غرور باشد.

رنگ نارنجی سمبل نشاط و شادی و نیز نشانه دانش و آگاهی است . این رنگ احساس اجتماعی بودن را در فرد تقویت كرده و فعالیت اجتماعی را قدرت می بخشد. این رنگ موجب رفع خستگی می شود و برای مهمانی های پاییزی زمستانی، مناسب است.
استفاده از رنگ نارنجی برای پوشش سراسری، کار جالبی نیست و استفاده از رنگ های دیگر در کنار آن ضروری به نظر می رسد.
رنگ متضاد نارنجی، رنگ سبز است و استفاده از این ترکیب رنگ، لباس ها را پررنگ تر به نظر رسانده و قدرت رنگ لباس ها را بیشتر نشان می دهد. اما اگر بخواهید ترکیبی بهتری به دست آورید میتوانید از رنگ سبز یشمی در کنار نارنجی استفاده کنید و رنگ روسری و مانتو و یا بلوز و دامن خود را از این دو رنگ متضاد انتخاب كنید.

رنگ های مكمل نارنجی و آبی هم به خوبی در کنار هم قرار می گیرند و سردی رنگ آبی از درخشندگی و خیرگی رنگ نارنجی کم کرده و ترکیبی معقول به وجود می آورد.

همان طور که می دانید رنگ ها از ترکیب سه رنگ اصلی آبی، قرمز و زرد به وجود می آیند و با توجه به شدت و ضعف یا تیرگی و روشنی این رنگ ها تغییر پیدا می کنند. همچنین رنگ هایی که از ترکیب این رنگ ها به وجود می آیند، به طور کلی در کنار آنها تناسب دارند. برای مثال رنگ نارنجی که از ترکیب زرد و قرمز به دست می آید با این رنگ ها تناسب دارد، اما توجه به شدت و ضعف این رنگ ها در هماهنگ کردن آنها با یکدیگر بسیار مهم است. همچنین رنگ های مکمل رنگ هایی هستند که متضاد هم، اما با یکدیگر تقریبا تناسب بسیاری دارند. برای مثال رنگ آبی مکمل رنگ نارنجی است.

استفاده از رنگ های گرمی مانند نارنجی در لباس توجه برانگیز و خودنما است، بنابراین اگر بخواهید ترکیب سنگین تری به دست آورید، استفاده از رنگ های خنثی مانند کرم و خاکستری نتیجه مطلوبی به وجود می آورد.
نارنجی یکی از رنگ هایی است که باید با احتیاط به آن نزدیک شد. سفید، مشکی، نارنجی، قرمز، آبی و زرد، رنگ های هماهنگ با نارنجی می باشند.
نارنجی، یكی از رنگ های خطرناک در پوشش است زیرا به شدت این توانایی را دارد كه ستی نامتوازن و ناموزون ایجاد نماید. برای دوری از این موضوع می توان به جای نارنجی تند از سایه های روشن تر و تیره تر این رنگ نیز استفاده کرد و آن را در كنار رنگ هایی چون قرمز به كار برد. قهوه ای رنگی است كه از نارنجی ایجاد شده و به همین خاطر به خوبی با آن هماهنگ می شود. رنگ مكمل نارنجی، آبی است ولی بهتر است از تركیبات آبی استفاده شود تا نتیجه نهایی ست شما خیلی پر زرق و برق نگردد.
می توانید برای این که زیاد در چشم نزنید، فقط بلوز یا شلوارتان نارنجی باشد و برای بقیه ی لباس هایتان از رنگ دیگری استفاده کنید.
استفاده از کیف و کفش نارنجی هم برای این که گل مجلس باشید کفایت می کند و شما را در صدر مجلس می نشاند.
اگر رنگ نارنجی را برای لباستان انتخاب کردید، برای گردنبند و گوشواره تان، فیروزه را پیشنهاد می دهیم، رنگ آبی فیروزه، گرمی زیادی نارنجی را می گیرد و ست زیبایی از ترکیب آبی و نارنجی به دست می دهد.


منبع:هنر آنلاین، یوتاب، نی نی بان

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.