تبیان، دستیار زندگی
در آستانه دیدار حساس تیم های استقلال- تراکتورسازی، برخی رسانه ها از محرومیت سه جلسه ای سیدمهدی رحمتی، دروازه بان و کاپیتان آبی های پایتخت خبر دادند؛ خبری که به او و تیمش شوک وارد کرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

3 بازی بدون رحمتی؟!

در آستانه دیدار حساس تیم های استقلال- تراکتورسازی، برخی رسانه ها از محرومیت سه جلسه ای سیدمهدی رحمتی، دروازه بان و کاپیتان آبی های پایتخت خبر دادند؛ خبری که به او و تیمش شوک وارد کرد.

بخش ورزشی تبیان

رحمتی

بر اساس شنیده ها کمیته اخلاق دروازه بان آبی پوشان را به 3 جلسه محرومیت محکوم کرده و علت صدور این رای نیز ژسی است که 5 ماه پیش رحمتی در اینستاگرامش با یک هوادار خانم در اردوی ارمنستان منتشر کرد. همان موقع این ژس در کانال های هواداری و خبری پرسپولیسی ها بازتاب زیادی داشت و آن ها با دست به دست کردن و بازنشر مکرر این ژس و مقایسه آن با ژس سوشا مکانی که به خاطر  پوشش نامتعارفش چند جلسه محروم شده بود از کمیته اخلاق و کمیته انضباطی خواسته بودند با دروازه بان استقلال نیز برخورد شود و او را نیز مثل سوشا محروم کنند.

البته پس از مدتی سر و صداها خوابید و تصور می شد ماجرا ختم به خیر شده و رحمتی از محرومیت و جریمه گریخته اما در روزهای اخیر برخی سایت ها از احتمال محرومیت 3 جلسه ای رحمتی خبر داده اند. این که چرا دوباره پس از گذشت 5 ماه ماجرای ژس رحمتی با یک هوادار در ارمنستان مطرح شده و کمیته اخلاق تازه به فکر محروم کردن این بازیکن افتاده، گفته می شود خودداری دروازه بان استقلال از حضور در کمیته اخلاق و ارائه توضیحات درباره این اتفاق باعث شده شایعه صدور رای غیابی بر سر زبان ها بیفتد.

گویا رحمتی با وجود 3 بار احضار به کمیته اخلاق از حضور و ارائه توضیح خودداری کرده و حالا شاید با 3 جلسه محرومیت، خود و تیمش تاوان سختی بدهند به خصوص این که آبی ها در هفته های آتی چند بازی سخت و سرنوشت ساز در لیگ و جام حذفی پیش رو دارند.

این موضوع را عبدا... سمامی، عضو کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال به نوعی تایید می کند و در خصوص بحث محرومیت 3 جلسه ای مهدی رحمتی به دلیل انتشار ژسی از او در اردوی ارمنستان به تسنیم می گوید: «در چند ماه اخیر 3 بار از سوی دیوان تحقیقات کمیته اخلاق احضاریه ای ارسال کردیم اما دروازه بان استقلال در این کمیته حضور نیافت تا از خودش دفاع کند. حتی به صورت پیامکی به علیرضا منصوریان هم اطلاع دادیم بنابراین این موضوع در حکمیت بررسی شده و احتمالا رای آن صادر شده است».

عضو کمیته اخلاق در پاسخ به این سوال که آیا محرومیت رحمتی از دیدار روز جمعه با تراکتورسازی خواهد بود یا خیر گفت: «با توجه به این که رای قابلیت اعتراض دارد و بازیکن می تواند به کمیته استیناف اعتراض کند، مطمئنا محرومیت رحمتی شامل بازی روز جمعه نخواهد شد». ن

صرا... عبداللهی، سرپرست تیم استقلال در واکنش به این خبر ضمن اظهار بی اطلاعی از آن با توضیحاتی که می دهد به نوعی بر تمرد رحمتی از حضور در کمیته اخلاق صحه می گذارد و به ورزش سه می گوید: «باشگاه استقلال در این زمینه مذاکراتی با فدراسیون فوتبال داشت و قرار شد که رحمتی با تاخیر در کمیته اخلاق حاضر شود و اگر رایی صادر شده است، بنده از آن اطلاعی ندارم. باید پرسید دلیل احضار رحمتی به کمیته اخلاق چه بوده؟ اگر بنا به انتشار ژس باشد که امروز باید همه رجال سیاسی را به دلیل ژس گرفتن کنار خانم های سیاسی بی حجاب محروم کرد.

حال باید منتظر اعلام رای و واکنش باشگاه استقلال ماند اما آنچه مسلم است این که در آستانه بازی با تراکتورسازی این مسئله می تواند تاثیر منفی روی روحیه کاپیتان آبی ها و هم تیمی هایش بگذارد.


منابع : ورزش 3 ،خراسان