تبیان، دستیار زندگی
ب  آیت‌الله ناصر مكارم شیرازی در پیامی به ستاد برگزاری عمره دانشجویی، عمره دانشجویی را منشا آثار مفید و سازنده‌ای دانستند كه نور معارف اسلامی را در روح و جان دانشجو متجلی می‌سازد. در این پیام با تاكید بر اینكه عمره دان...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آیت‌الله مكارم شیرازی: روحانیون آگاه به مسائل فرهنگی ب

آیت‌الله ناصر مكارم شیرازی در پیامی به ستاد برگزاری عمره دانشجویی، عمره دانشجویی را منشا آثار مفید و سازنده‌ای دانستند كه نور معارف اسلامی را در روح و جان دانشجو متجلی می‌سازد.

در این پیام با تاكید بر اینكه عمره دانشجویی نیاز به برنامه‌ریزی دقیق و صحیح دارد، آمده است: روحانیون آگاه به مسائل فرهنگی باید عمره را زیر نظر بگیرند و با برنامه‌هایی كه خسته‌كننده نباشد، دانشجویان را به اسرار این وظیفه دینی آشنا سازند

متن كامل پیام بدین شرح است:
بسمه‌تعالی
تردید نیست كه عمره دانشجویی كار بسیار مثبت و دارای آثار مفید و سازنده بسیاری می‌شود كه نور اسلام و معارف الهی در عمق جان دانشجویان عزیز نفوذ كند مشروط بر اینكه با برنامه‌ریزی دقیق و صحیح انجام شود.
روحانیون آگاه به مسائل فرهنگی آنرا زیرنظر بگیرند و با برنامه‌هایی كه خسته كننده نباشد آنها را به اسرار این وظیفه دینی آشنا سازند و مراقب باشند خدایی ناكرده سوء استفاده‌هایی صورت نگیرد و مسئولین كاروانها و حج و زیارت همكاری صحیحی انشاء‌الله داشته باشند و دانشجویان نیز توجه فرمایند كه آنان سفیران كشورهای در میان مردم كشورهای دیگر هستند، حق این سفارت را اداء كنند.