تبیان، دستیار زندگی
هشت عنوان از تولیدات مستند شبکه های تلویزیونی استانی در بخش های مختلف دهمین جشنواره بین المللی سینما حقیقت به رقابت می پردازند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مانور تولیدات استانی در جشنواره حقیقت

هشت عنوان از تولیدات مستند شبکه های تلویزیونی استانی در بخش های مختلف دهمین جشنواره بین المللی سینما حقیقت به رقابت می پردازند.

بخش سینما وتلویزیون تبیان

title

به نقل از روابط عمومی معاونت امور استان های صدا و سیما، در بخش مسابقه ملی مستندهای نیمه بلند ،"راه بی عبور" به کارگردانی محمد رضا حافظی از مرکز لرستان،"پرندگان در سایه" به کارگردانی حجت الله طاهری از مرکز خوزستان و "رویای آهنی" اثر یاسر طالبی از مرکز مازندران حضور دارند. همچنین مرکز همدان با اثر دیگری از فرشاد افشین پور با عنوان "امپراطوری سنجاب ها" در بخش مسابقه ملی فیلم های بلند مستند حضور دارد ،در همین بخش سعید توکلی فر با عنوان "قنات قصبه گناباد" از مرکز خراسان رضوی نماینده دیگر شبکه های استانی سیماست.
"آن مرد زنده است" مرکز فارس به کارگردانی علی نیکو منش تنها نماینده استان ها در بخش شهید آوینی و در بخش خرد و تجربه "مرد آسمانی" از آذربایجان شرقی به کارگردانی یونس مقدم و "گاهی روی آب" مرکز خوزستان که توسط سعید آلبو عبادی کارگردانی شده با سایر آثار دیگر به رقابت می پردازند.

همچنین در بخش جنبی "مروری بر آثار مستند استان کرمان" 9 اثر مستند صدا و سیمای مرکز کرمان با عناوین یک عمر در گهواره ،دره نوردی در فوسک،تشنه مثل خورشید،جماز، خانه‌های کرمان، زیره، سفید دم سیاه، میمندی ها و مروارید کویر به نمایش در می آید.

دهمین جشنواره بین المللی سینما حقیقت از 14 لغایت 21 آذر ماه در تهران برگزار می شود.


منبع: جام جم

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .