تبیان، دستیار زندگی
اط معاون پژوهشی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با بیان این كه نیاز به یك رسانه تخصصی دینی در جامعه ضروری است، گفت: عرصه رسانه، عرصه ارزش‌آفرینی است كه بدون توجه به جنبه‌های دینی معنا ندارد. حجت‌الاسلام محمدتقی سبحانی در گ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

حجت‌الاسلام سبحانی: دوری از شعارزدگی مهمترین ویژگی اط

معاون پژوهشی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با بیان این كه نیاز به یك رسانه تخصصی دینی در جامعه ضروری است، گفت: عرصه رسانه، عرصه ارزش‌آفرینی است كه بدون توجه به جنبه‌های دینی معنا ندارد.

حجت‌الاسلام محمدتقی سبحانی در گفتگو با خبرنگار شبستان وجود رسانه‌های تخصصی در جوامع را ضروری دانست و اظهار داشت: با توجه به نظام جمهوری اسلامی، طبیعی است كه یكی از رسانه‌های تخصصی ما مربوط به حوزه دین باشد، البته این بدین معنا نیست كه بقیه رسانه‌ها غیردینی هستند.
وی جذابیت‌ رسانه‌های دینی را وابسته به چند عامل عنوان كرد و افزود: توجه به واقعیت‌های دینی جامعه، توجه به پرسش‌های اصلی مردم در حوزه دین، دوری از زینت‌گرایی و شعارزدگی در مباحث دینی و توجه به ژرفای دینی و عمق اعتقاد دینی مردم از عواملی است كه می‌تواند نقش بسزایی در جذابیت یك رسانه دینی ایفا كند.
وی با تاكید بر این كه خلاقیت و نوآوری یكی از اركان ضروری یك رسانه است، خاطرنشان كرد: نباید به چارچوب رسانه قبلی اصرار داشت، زیرا رسانه نیازمند نوآوری و به روز بودن است. هر چه یك رسانه دینی بتواند از عوامل جذابیت در شكل، قالب و مفاهیم استفاده كند، به طور حتم مخاطب بیشتری از آن استقبال می‌كند.
معاونت پژوهشی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه با اشاره به این كه هدف در رسانه دینی نباید تنها متدینین باشند، تصریح كرد: یك رسانه دینی تخصصی باید اقشار و گروه‌های فكری مختلف را مخاطب خود بداند. گرچه این امر بسیار مشكل است ولی یك رسانه دینی در یك كشور اسلامی باید بتواند نقش و تاثیرگذاری لازم را روی تمام افراد با سطح باور و اعتقادات دینی مختلف داشته باشند.