تبیان، دستیار زندگی
ن مدیرمسئول محترم سایت بازتابعطف به انتشار مطلبی تحت عنوان «خاموشی خاموشی همچنان ادامه دارد» در تاریخ 25/2/84 در آن سایت محترم، روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی جهت تنویر افكار عمومی جوابیه‌ای به شرح ذیل صادر ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بیانیه روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی در پاسخ به بن


مدیرمسئول محترم سایت بازتابعطف به انتشار مطلبی تحت عنوان «خاموشی خاموشی همچنان ادامه دارد» در تاریخ 25/2/84 در آن سایت محترم، روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی جهت تنویر افكار عمومی جوابیه‌ای به شرح ذیل صادر كرد:
تردیدی نیست كه از جمله وظایف سایت‌های خبری مانند سایت خبری «بازتاب»، كندوكاو درباره چگونگی اقدامات و بروز حساسیت‌های ملی و دینی مسئولان در هر جایگاه و با هر پست و مقامی است، اما چرا و چگونه؟ سهل‌انگاری در ایفای این وظیفه، به نوعی به عصبیت و بروز اخلاق ناپسند ژورنالیستی منجر می‌گردد. در شرایطی كه باید همگان دست به دست یكدیگر در مقابل این‌گونه تجاوزات فكری دشمنان به ساحت مقدس قرآن بایستند و صبورانه شاهد انعكاس و واكنش دستگاه‌های دینی در مقابل این‌گونه تحركات مذبوحانه باشند، متأسفانه شاهد هستیم سایت «بازتاب» با كمال بی‌صبری و در فضایی عصبی، بدون تحقیق و دقت بر اساس اطلاع‌رسانی نادرست، نسبت‌هایی واهی را به این سازمان تحمیل كرده است كه این البته خود به آتشی كه این دشمنان برافروخته‌اند، عاملانه یا جاهلانه، دامن می‌زند و این پدیده‌ای است، قابل تدقیق و تأمل.
حركت غیراصولی و خلاف عرف رسانه‌ای «بازتاب»، زمانی بیشتر روشن می‌گردد كه شاهد انتشار گسترده بیانیه محكومیت این موضوع از سوی سازمان تبلیغات اسلامی در مطبوعات و رسانه‌های مختلف خبری در تاریخ 24 و 25/2/84 بوده‌ایم.
در حالی كه اخلاق مطبوعاتی ایجاب می‌كرد، سایت مذكور از طریق مقتضی، ولو یك تماس تلفنی ساده با روابط عمومی سازمان از مجموع اقدامات و واكنش‌های سازمان پیرامون موضوع اطلاع حاصل كرده و بیانی منصفانه‌تر در ارائه تحلیل‌واره‌های خود برگزیند.
آنچه را كه باید گردانندگان سایت حرفه‌ای «بازتاب» بیش از پیش به آن اهتمام ورزند، اولا توجه به شناخت صحیح جایگاه دستگاهی نظیر سازمان تبلیغات اسلامی است و ثانیا توجه به این واقعیت است كه سازمان تبلیغات اسلامی در عرصه‌هایی مانند عرصه حاضر با احساس تعهد و تكلیف و در چهارچوب ظرفیت‌های قانونی‌اش خود را موظف به پاسخگویی و اقدام سنجیده و قاطع در برابر هرگونه آسیبی كه از سوی دشمنان متوجه مقدسات و كیان اسلام باشد می‌داند. چشم فرو بستن به انبوه اقدامات فرهنگی و رویكرد جدید سازمان كه در كنار احیای روش‌های سنتی توسعه فرهنگ دینی به متدهای نوین نیز اهتمام جدی دارد و متهم ساختن سازمان به فعالیت‌های غیرفرهنگی، از عدم آگاهی گردانندگان سایت خبری «بازتاب» از تحولات فرهنگی روز جامعه حكایت می‌كند. سزاوار است سایت «بازتاب» در سالی كه از سوی رهبر فرزانه انقلاب به شایستگی، مشاركت عمومی و همبستگی ملی نامگذاری گردیده، در جهت اصلاح رویه غیراخلاقی كه مستمرا شاهد آن بوده‌ایم اقدام نموده و در غیر این صورت خاموشی گزیند. بدیهی است درج كامل این جوابیه از تعهدات آن رسانه محترم می‌باشد.