تبیان، دستیار زندگی
به مناسبت روز دانشجو یادواره شهدای مدافع حرم مدرسه عالی شهید مطهری با یاد دو شهید از مدافعان حرم این مدرسه برگزار می شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دانشجویان مدافع حرم

به مناسبت روز دانشجو یادواره شهدای مدافع حرم مدرسه عالی شهید مطهری با یاد دو شهید از مدافعان حرم این مدرسه برگزار می شود.

فرآوری: صادق جعفری-بخش فرهنگ پایداری تبیان
شهید فرامرزی

یادواره شهدای حریم اهل بیت (ع) گرامیداشت یاد شهدای مدافع حرم دانشگاه عالی شهید مطهری سه شنبه شانزدهم آذر برگزار می شود.
یادواره شهدای حریم اهل بیت «مدافعان حریم» گرامیداشت یاد شهیدان محمدرضا دهقان و محسن فرامرزی مدرسه عالی شهید مطهری، سه شنبه شانزدهم آذرماه با حضور خانواده شهدا و عموم مردم بعد از نماز مغرب و عشاء با سخنرانی حجت الاسلام احسان بی آزار تهران و مرثیه سرایی مهدی رسولی در مدرسه عالی شهید مطهری واقع در میدان بهارستان برگزار می شود.

پاداش 40 روز دفاع عاشقانه

حدود 40 روز عاشقانه از حرم اهل بیت (ع) دفاع کرد تا سرانجام عصر روز 21 آبان ماه درحالی که تنها 20 سال داشت به آرزویش که شهادت بود، رسید

شهید «محمدرضا دهقان امیری» متولد 26 فروردین سال 74 و از دانشجویان مدرسه عالی شهید مطهری بود که بیست و یکم آبان ماه سال 94 طی عملیاتی مستشاری در روستای العیس حلب سوریه به همراه شهیدان سید مصطفی موسوی، احمد اعطایی و مسعود عسکری در دفاع از حریم حضرت زینب (س) به درجه رفیع شهادت نائل شد.
شهید «محمدرضا دهقان امیری» 26 فروردین 1374 در خانواده ای مذهبی در تهران به دنیا آمد. سن و سالش آن قدر بود که چیز زیادی از جبهه و جنگ به یاد داشته باشد. همه دانسته هایش حرف ها و خاطراتی بود که از دیگران شنیده بود، اما پرورش و حضور در خانواده ای متدین و معتقد باعث شد تعصب و غیرت خاصی نسبت به اهل بیت و سیدالشهدا (ع) پیدا کند. نمی توانست ببیند خواهر و مادرش در خانه در امنیت زندگی کنند، اما حرم خواهر سیدالشهدا (ع) موردحمله دشمنان و متجاوزان قرار بگیرد. سنش کم بود اما دفاع از حرم اهل بیت (ع) را دفاع از ناموس خود می دانست و به همین خاطر راهی دیار عشاق شد و پس از ماه ها انتظار سرانجام به عنوان سرباز مدافع حرم راهی کشور سوریه شد. حدود 40 روز عاشقانه از حرم اهل بیت (ع) دفاع کرد تا سرانجام عصر روز 21 آبان ماه درحالی که تنها 20 سال داشت به آرزویش که شهادت بود، رسید. شهید 20 ساله مدافع حرم چند سالی بود که همراه با خانواده اش در منطقه ما ساکن بودند. همین چند روز پیش بود که پیکر پاکش برای وداع آخر روی دست اهالی منطقه تا آرامگاه همیشگی اش بدرقه شد.


محافظ امام جمعه تهران در فکر شهادت

متوجه زمزمه او شدم که به امام حسین (ع) می گفت: «هل من ناصر ینصرنی، من ناصر تو هستم و می خواهم ناصر تو باشم». از همان زمان متوجه شدم در فکر شهادت است

شهید «محسن فرامرزی» نیز دانشجوی کارشناسی ارشد فقه و حقوق و از اعضای گروه حفاظت آیت الله امامی کاشانی امام جمعه تهران و رئیس مدرسه عالی شهید مطهری بود که سی ام آذرماه سال 94 در دفاع از حرم عقیله بنی هاشم (س) و طی عملیات مستشاری به دست تروریست های تکفیری در سوریه به شهادت رسید. از این شهید سه فرزند به نام های محمدرضا، فاطمه و محمدطاها به یادگار مانده است.
آیت الله امامی کاشانی، امام جمعه موقت تهران به ذکر خاطره ای از سفری که چند سال پیش با شهید فرامرزی به کربلا داشت، گفته است: در این سفر وقتی به قتلگاه رفتیم، ایستادیم تا زیارت کنیم. همان طور که این شهید کنارم بود متوجه زمزمه او شدم که به امام حسین (ع) می گفت: «هل من ناصر ینصرنی، من ناصر تو هستم و می خواهم ناصر تو باشم». از همان زمان متوجه شدم در فکر شهادت است.

وی خطاب به شهید، گفت: آقای فرامرزی، شما راه را درست رفته ای، هم در گفتارت و هم در کردارت صادق بودی و هم الآن جسدت صادق و روح شما حاضر است.


منبع: خبرگزاری: بسیج/تسنیم، همشهری محله