تبیان، دستیار زندگی
ند  حجت‌الاسلام والمسلمین رحیمیان در همایش سراسری معاونین فرهنگی این نهاد با انتقاد از زنده کردن نمادها و سنت‌های غیر اسلامی گفت: جریانهای ضداسلامی و نفاق در پی آنند، آنچه را که حضرت امام زنده کرد، از بین ببرند.  ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مهاجمین فرهنگی درپی احیاء عناصر ضددینی‌اند

حجت‌الاسلام والمسلمین رحیمیان در همایش سراسری معاونین فرهنگی این نهاد با انتقاد از زنده کردن نمادها و سنت‌های غیر اسلامی گفت: جریانهای ضداسلامی و نفاق در پی آنند، آنچه را که حضرت امام زنده کرد، از بین ببرند.

حجت‌الاسلام والمسلمین رحیمیان در همایش سراسری معاونین فرهنگی این نهاد افزود: این جریانها با همدستی عناصر غفلت زده تلاش می‌کنند همسو با تهاجم فرهنگی دشمن، آنچه را که امام از بین برد و میراند، دوباره زنده کنند.
نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران اسلام را مجموعه‌ای به هم پیوسته دانست و تأکید کرد: اگر می‌خواهیم یک جامعه اسلامی مطلوب داشته‌ باشیم همۀ ابعاد فرهنگی، اجتماعی و سیاسی اسلام را بشناسیم و به آن عمل کنیم.
وی با ذکر اینکه در قلمرو علوم انسانی و امور مربوط به روح و شخصیت و هویت انسانها، اسلام حرف اول و آخر را می‌زند افزود: در مکتب اومانیسم غربی‌، اولین قربانی، انسانها هستند، در حالیکه مهمترین دستاورد مکتب توحیدی اسلام، احیای انسان و کمال انسانیت است.
حجت‌الاسلام والمسلمین رحیمیان با تشریح و تبیین واژه فرهنگ از دیدگاه اسلام، کار فرهنگی را آن کاری دانست که انسانها را به خدا نزدیک کند و برنامه‌ و کاری که انسانها را از خدا دور کند آن را ضدفرهنگی برشمرد.
نمایندۀ ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران با گلایه از مسؤولان فرهنگی کشور که در امور فرهنگی، اجتماعی و سیاسی حول محور مسجد غفلت می‌ورزند افزود: از دیدگاه اسلام، فرهنگسراهای واقعی مساجد هستند که جایگاه انسان‌ساز و پایگاه مصونیت‌بخش از گناهان بشمار می‌‌روند. وی ظرفیت‌های زمانی و مکانی را در رشد و تکوین شخصیت معنوی انسانهای جامعه مؤثر برشمرد و بر توجه و بهره‌گیری مناسب از ظرفیت ایام‌الله و مناسبتهای دینی و همچنین اماکن مذهبی و فضاهایی که انسانها را متوجه به مبدأ و معاد می‌کند تأکید کرد.
رحیمیان با اشاره به زندگی انبیاء و ائمه معصومین ـ ع ـ بر خودسازی دست‌اندکاران و مربیان فرهنگی تأکید کرد و افزود: یکی از رموز موفقیت پیامبر اکرم ـ ص ـ این بود که به آنچه از جانب خدا نازل شده بود خود قبل از دیگران ایمان کامل داشت.منبع:رسا