تبیان، دستیار زندگی
گروه فرهنگی ـ مركز اسناد انقلاب اسلامی، كتاب «زندگی و مبارزات شهید مهدی شاه‌آبادی» را منتشر كرد. انتشارات مركز اسناد انقلاب اسلامی كتاب «زندگی و مبارزا شهید حجت الاسلام والمسلمین مهدی شاه‌آبادی» را به قلم عبد‌الكاظم مجتبی‌...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

كتاب «زندگی و مبارزات شهید مهدی شاه‌آبادی» را منتشر ش

گروه فرهنگی ـ مركز اسناد انقلاب اسلامی، كتاب «زندگی و مبارزات شهید مهدی شاه‌آبادی» را منتشر كرد.

انتشارات مركز اسناد انقلاب اسلامی كتاب «زندگی و مبارزا شهید حجت الاسلام والمسلمین مهدی شاه‌آبادی» را به قلم عبد‌الكاظم مجتبی‌زاده منتشر كرد.
شهید حجت الاسلام والمسلمین مهدی شاه‌آبادی فرزند استاد عرفان حضرت امام ـ ره ـ ، آیت الله العظمی میرزا محمد‌علی شاه‌آبادی بود. وی از جمله مبارزان و فعالانی بود كه در طول دو دهه مبارزه علاوه بر تبلیغ برضد مفاسد و مظالم رژیم پهلوی در راه شناساندن افكار، شخصیت و مرجعیت امام خمینی ـ ره ـ به اقشار مختلف مردم ایران، تلاش‌های فراوانی را به عمل آورده بود. پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز وی داوطلب انجام اعمال و فعالیت‌های دشوار بود و سرانجام هرچه بهتر وظایف محوله اصرار داشت. شهادت او در جبهه‌های جنگ تحمیلی نیز نمایان‌گر گوشه‌ای از مراتب كمال اخلاقی و شجاعت بود.

كتاب «زندگی و مبارزات شهید شاه‌آبادی» در سه بخش تنظیم شده است. بخش اول به شرح خاستگاه و پیشینه زندگی شهید شامل تولد، تحصیل، ازدواج و شهادت اختصاص یافته است. در بخش دوم به مبارزات، فعالیت‌های حجت الاسلام شاه‌آبادی در سال‌های قبل از انقلاب پرداخته شده است. فعالیت و مسؤولیت‌های وی پس از پیروزی انقلاب اسلامی، مطلب بخش سوم كتاب را به خود اختصاص داده است.

«زندگی و مبارزات شهید مهدی شاه‌آبادی» برای اولین بار بهار امسال و در شمارگان سه هزار نسخه منتشر شده است. رسا