تبیان، دستیار زندگی
ید  آیت االله مکارم شیرازی در دیدار معاونان فرهنگی بنیاد جانبازان و ایثارگران با اشاره به دین خانواده‌های شهدا بر جامعه گفتند: شعار و درود فرستادن برای خانواده‌های شهدا خوب است ولی خدمت واقعی، حل مشکلات مادی و معنوی...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

به جای شعار، مشکلات خانواده‌های شهدا را حل کنید

آیت االله مکارم شیرازی در دیدار معاونان فرهنگی بنیاد جانبازان و ایثارگران با اشاره به دین خانواده‌های شهدا بر جامعه گفتند: شعار و درود فرستادن برای خانواده‌های شهدا خوب است ولی خدمت واقعی، حل مشکلات مادی و معنوی انهاست.

ایشان مشکلات خانواده های شهدا ، جانبازان و ایثارگران را به دو دسته معنوی و مادی تقسیم کردند و گفتند: بهترین شکر و قدردانی از این قشر جامعه حل مشکلات آنها به قدر امکان است. شعار و درود فرستادن برای خانواده‌های شهدا خوب است ولی آنچه خدمت واقعی حساب می شود، حل مشکلات مادی و معنوی انهاست.
آیت الله مکارم شیرازی حق دوم شهدا را برعهده مسئولان دانسته، توجه بیشتر به خانواده‌های شهدا را خواستار شدند و گفتند: هیچ تضمینی برای آینده نداریم. اگر امروز قدردان شهدا و خانواده‌های آنها نباشیم، چگونه می‌توانیم از جوان‌ها خواهش کنیم به میدان جنگ بروند. آنها می‌گویند چه خدمتی به ایثارگران در گذشته داشتید که برای ما هم داشته باشید.
ایشان افزودند: در صورتی که جامعه ببیند که خانواده های ایثارگران و شهدا مورد احترام جامعه هستند ، می فهمند واقعاً شهادت یک ارزش است و شهادت آنها هم ارزشمند بوده و جامعه و بالاتر از همه خدا قدرشناس خواهند بود. بنابراین ما باید دین خود را به این بزرگواران ادا کنیم.البته ما نمی توانیم حق آنها ر ادا کنیم خداند باید دین آنها را ادا کند.
ایشان با اشاره به مشکلات جانبازان بویژه قطع نخاعی‌ها، نارضایتی‌های آنها را بسیار غم انگیز عنوان کردند و یادآور شدند: اگر نتوانیم مشکلات فکری آنها را حل کنیم و ناراضی باشند بسیار درد آور است. اگر خدای نکرده خانواده های شهدا بر اثر وسواس شیاطین گرفتار انحرافاتی شوند غیر قابل تحمل است.منبع :رسا