تبیان، دستیار زندگی
ود  نخستین جلد از دایره المعارف بزرگ سیره نبوی شامل یك هزار مدخل تدوین و تابستان امسال روانه بازار می شود. حجت الاسلام رسول جعفریان، مجری طرح دایره المعارف بزرگ سیره نبوی در تهران، با اعلام خبر فوق گفت : این بخش هزار مد...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بزرگترین دایره المعارف سیره نبوی تدوین می شود

نخستین جلد از دایره المعارف بزرگ سیره نبوی شامل یك هزار مدخل تدوین و تابستان امسال روانه بازار می شود.

حجت الاسلام رسول جعفریان، مجری طرح دایره المعارف بزرگ سیره نبوی در تهران، با اعلام خبر فوق گفت : این بخش هزار مدخل را شامل می شود و به دلیل گستردگی پرداخت به زندگی رسول اكرم (ص) یك منبع و مرجع برای شناخت همه احول و اتفافات متنی و پیرامونی زندگی رسول الله به شمار می آید .
ایشان ادامه داد: ویژگی بزرگ این دایره المعارف كه در 5 بخش گرد آوری می شود ، توجه به موضوع جامعه است كه محققان بیشترین تلاش خود را برای نزدیك كردن تحقیقات خود به آنها به كار گرفته اند.
وی بخش های این دایره المعارف را شامل مفاهیم و اصطلاحات ، صحابه شناسی ، رویداد ها ، جغرافیای رویدادها ، و شرح احوال گروه های مذهبی ، سیاسی و اجتماعی دانست و گفت : تا كنون 2400 مدخل از آن آماده تالیف شده و در مرحله آماده سازی پیش از نشر قرار دارد.
مجری طرح دایره المعارف سیره نبوی ، نگاه شیعی به وقایع و حوادث و در مجموع سیره پیامبر را از جمله امتیازات این مجموعه عنوان كرد و افزود : این دایره المعارف كوشیده است خلا متون خارجی از این دیدگاه را پر كند و دیدگاهی مقابل آنچه تبلیغ می كنند مطرح نماید.
وی اظهار امیدواری كرد تا پایان سال 84 انتشار محصول نهایی طرح آغاز شود و به صورت همزمان كار تحقیق و تدوین بخشهای تكمیلی ادامه یابد.
لازم به ذكر است طرح تدوین بزرگترین دایره المعارف سیره نبوی از جانب پژوهشگاه حوزه و دانشگاه قم اجرا می شود.منبع :شبستان