تبیان، دستیار زندگی
2 میلیون مسلمان در برزیل كه بزرگترین كشور كاتولیك نشین جهان به شمار می رود زندگی می كنند. میدل ایست آنلاین نوشت: شامان نوازخان رییس مركز اسلامی انتشار فرهنگ گفت: این تعداد شامل مهاجران كشورهای عربی نیز می شود كه تعداد زیادی ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دو میلیون مسلمان در برزیل زندگی می كنند.

2 میلیون مسلمان در برزیل كه بزرگترین كشور كاتولیك نشین جهان به شمار می رود زندگی می كنند.
میدل ایست آنلاین نوشت: شامان نوازخان رییس مركز اسلامی انتشار فرهنگ گفت: این تعداد شامل مهاجران كشورهای عربی نیز می شود كه تعداد زیادی از آن ها دارای تابعیت برزیلی هستند.
وی افزود: طی سال های گذشته شاهد روند رو به رشد تعداد مسلمانان در برزیل بوده ایم و بسیاری از مسیحیان این كشور به اسلام گروییده اند.
اگوستو سورینو دا سیلوا پلیس بازنشسته برزیلی در سال 1994 مسلمان شد.
وی گفت: احترام عمیق مسلمانان به خانواده و اشخاص سالخورده باعث شد مسلمان شوم. من به راحتی مسلمان شدم و هیچ مشكلی برای رفتن به مسجد و مسلمان شدنم وجود نداشت. سال گذشته نیز برای زیارت خانه خدا به سفر حج مشرف شدم.
عبدالناصر دبیر كل 35 ساله انجمن جوانان مسلمان گفت: هر روز تعداد زیادی از مردم برزیل به اسلام گرایش پیدا می كنند.
وی افزود: تعداد مسلمانان ثبت شده در مركز فرهنگی كه وی در سائو پالو اداره می كند از سال 2001 تاكنون 1500 نفر بوده است.
تیاگو موریر ادو كاروالو دانشجوی 21 ساله و تازه مسلمان گفت: برزیلی ها به دلیل وجود سادگی و راحت بودن اسلام به آن گرایش پیدا می كنند.
وی افزود: هم كلاسی هایم در دانشكده گاهی درباره اسلام بویژه درباره وضعیت زنان و تروریسم از من سوالات نامناسبی می پرسند كه معلوم است اطلاعات كافی درباره اسلام ندارند.
جمعیت برزیل 186 میلیون نفر است كه 122 میلیون نفر از آن ها كاتولیك هستند. تعداد اعراب در برزیل نیز 12 میلیون نفر است كه اغلب آن ها را مسیحیان لبنان و سوری تشكیل می دهند. برزیل 100 مسجد دارد.جام جم