تبیان، دستیار زندگی
تهران - ایرنا- کمیته تعیین ضریب کیفی نشریات براساس شاخص های از پیش تعیین شده ضریب کیفی 55 نشریه را ارزیابی کیفی کرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

55 نشریه ارزیابی کیفی شدند

تهران - ایرنا- کمیته تعیین ضریب کیفی نشریات براساس شاخص های از پیش تعیین شده ضریب کیفی 55 نشریه را ارزیابی کیفی کرد.

بخش ارتباطات تبیان
نشریه

به گزارش روز شنبه خبرنگار فرهنگی ایرنا، کمیته تعیین ضریب کیفی نشریات به منظور ارزیابی نشریات غیر روزنامه‌ای بر اساس چهار شاخص «حدود مطبوعات، اخلاق حرفه ای، کیفیت و محتوای اختصاصی و معیارهای شکلی»، 55 نشریه را ارزیابی کیفی کرده و نتیجه را اعلام کرد.
در این جدول که اکنون در سایت معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به آدرس press.farhang.gov.ir قابل مشاهده است، نتیجه ارزیابی کمیته تعیین ضریب کیفی به همراه جدول کامل ارزیابی همراه با ماتریس تفکیکی مشخص شده است.
به گزارش ایرنا، براساس ارزیابی انجام گرفته توسط این کمیته، نشریات رسائل و روزنامه کویر با 86 امتیاز، دوفصلنامه حقوق اساسی با 85 امتیاز، ماهنامه فنی و مهندسی امواج برتر با 84 امتیاز، هفته نامه آینه تلاش، دو هفته نامه لیان و ماهنامه ورزشی دانش یوگا هر کدام با 78 امتیاز به ترتیب بیشترین نمره نهایی ارزیابی کیفی را از آن خود کردند.
در این ارزیابی انجام شده مطبوعات سراسری با کسب ضریب بالاتر در صدر جدول امتیازات قرار دارند و بعد از آنها نشریات استانی در مکان بعدی قرار گرفته اند.
کمیته تعیین ضریب کیفی نشریات به منظور ارزیابی نشریات غیر روزنامه‌ای بر اساس چهار شاخص تعیین شده فوق در چند نشست خرداد، تیر، مرداد و شهریور 95 به ترتیب 80، 75، 95، و 120 نشریه را مورد ارزیابی کیفی قرار دادند که تمامی جداول آن همراه با مشخصات در سایت معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قابل رویت است.
حجت الاسلام علی رضا یحیایی (کارشناس منتخب هیأت نظارت بر مطبوعات)، هرمز هوشمند راد(مدیر مسوول منتخب کارگروه نمایندگی مدیران مسوول)، محمد رضا محمد یوسفی (نماینده شورای هماهنگی تشکل های مدیریتی مطبوعات)، سعید علامیان (نماینده شورای هماهنگی تشکل های روزنامه نگاری) و محمد سروش (معاون فرهنگی اداره کل مطبوعات و خبرگزاری های داخلی) اعضای کمیته ارزیابی ضریب کیفی نشریات را تشکیل می دهند.


منبع : ایرنا

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .