تبیان، دستیار زندگی
ری حجت‌الاسلام ری‌شهری در پاسخ نامه این مرجع تقلید، ضمن تأیید مشكل مذكور، ریشه این مشكل را در سیستم حاكم بر حوزه و نبود قوانین و نظم مشخص برای رشد علما و تعیین مراجع تقلید دانسته و اظهار كرده است كه مدیریت حوزه، باید این مشك...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اعتراض یك مرجع تقلید به ری‌شهری

حجت‌الاسلام ری‌شهری در پاسخ نامه این مرجع تقلید، ضمن تأیید مشكل مذكور، ریشه این مشكل را در سیستم حاكم بر حوزه و نبود قوانین و نظم مشخص برای رشد علما و تعیین مراجع تقلید دانسته و اظهار كرده است كه مدیریت حوزه، باید این مشكل را به صورت بنیادین حل كند.

خبرنگار «بازتاب» گزارش داد: یكی از مراجع تقلید حوزه علمیه قم، طی نامه‌ای به حجت‌الاسلام محمد محمدی ری‌شهری، سرپرست حجاج ایرانی، نسبت به گسترش بی‌رویه دفاتر تبلیغاتی مراجع تقلید در «مكه» و «مدینه» انتقاد
کرده است.

بنا بر این گزارش، آیت‌الله مكارم شیرازی، از مراجع تقلید، در نامه‌ای به نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی، یادآور شده است كه تأسیس ده‌ها دفتر متعلق به مراجع تقلید در مكه و مدینه جهت پاسخگویی شرعی به مقلدان آنها، در حالی كه برخی از این مراجع، مقلدان چندانی ندارند، باعث شده است تا بسیاری از این دفاتر، به مكان‌های تبلیغاتی تبدیل میشوند.

این اقدام كه علاوه بر هزینه‌های قابل توجه تأسیس دفاتر در مكه و مدینه و اعزام چندین نفر برای اداره هر دفتر از سوی بعثه، باعث نابسامانی نیز می‌شود، با افزایش شدید مراجع تقلید در عراق و افغانستان تشدید شده و به نظر می‌رسد که به زودی، تعداد بعثه‌های مراجع تقلید در حج از پنجاه عبور كند.

حجت‌الاسلام و المسلمین ری‌شهری در پاسخ نامه این مرجع تقلید، ضمن تأیید مشكل مذكور، ریشه این مشكل را در سیستم حاكم بر حوزه و نبود قوانین و نظم مشخص برای رشد علما و تعیین مراجع تقلید دانسته و اظهار كرده است كه مدیریت حوزه، باید این مشكل را به صورت بنیادین حل كند.