تبیان، دستیار زندگی
بیان باقر صولاغ جبر وزیر کشور جدید عراق امروز دوشنبه با آیت الله سیستانی مرجع عالیقدر شیعیان عراق درمنزلش در شهر نجف دیدار و گفتگو کرد . به گزارش خبرگزاری فرانسه ازشهر نجف، وزیرکشورجدید عراق دریک کنفرانس خبری در ساختمان اس...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دیدار بیان جبر وزیر کشور جدید دولت عراق با حضرت آیة ال

بیان باقر صولاغ جبر وزیر کشور جدید عراق امروز دوشنبه با آیت الله سیستانی مرجع عالیقدر شیعیان عراق درمنزلش در شهر نجف دیدار و گفتگو کرد .

به گزارش خبرگزاری فرانسه ازشهر نجف، وزیرکشورجدید عراق دریک کنفرانس خبری در ساختمان استانداری نجف درمورد هدف از سفرش به شهر نجف گفت : من برای ملاقات با مراجع عالیقدر و در راس آنها آیت الله سیستانی به نجف آمده ام و با ایشان دیدار کردم .

وی افزود: من همچنین برای حل مشکلات شهر نجف بویژه مشکل پلیس این شهر به این منطقه آمده ام. وزیرکشورجدید عراق تصریح کرد : درجریان مذاکراتم با آقای سیستانی برای وی اوضاع امنیتی عراق بویژه بغداد را تشریح کردم .

بیان باقرجبرصولاغ جبر گفت: آیت الله سیستانی نیزبرضرورت وحدت ویکپارچگی ملی تاکید کردند وگفتند: وزارت کشورعراق باید برای همه عراقیها باشد .

وی افزود:مرجع عالیقدرشیعیان عراق پیگیری خبر کشته شدن شماری از افراد قبیله الدلیم درمنطقه کسره و عطش بدست نیروهای پلیس را خواستار شدند و برضرورت تحقیق درمورد این حادثه تاکید کرد.

به گفته وزیر کشور جدید عراق، درهمین راستا کمیته ای تحقیقی تشکیل خواهم داد وفرمانده پلیس بغداد را فرا خواهم خواند و به توضیحاتش در مورد این جنایت گوش می دهم اما وی نقش پلیس در این حادثه را رد کرد .

وزیر کشور جدید عراق درمورد تظاهرات جمعه گذشته در کوفه پس از پایان نماز جمعه که منجربه زخمی شدن 5 شهروند عراقی شد گفت: ازما خواسته شده کمیته ای تحقیق را برای بررسی این امرتشکیل دهیم و من ازاستاندار نجف شنیدم که این کمیته تشکیل شده وما منتظر نتایج آن هستیم .

بیان باقر جبرصولاغ جبر درمورد دیدارش با آیت الله محمد سعید حکیم گفت : آقای حکیم بر ضرورت تامین امنیت جان شهروندان عراقی تاکید کردند .

جبر تاکید کرد دولت عراق طرحهای گسترده و موثری را برای مبارزه با تروریسم در دست دارد چرا که روز گذشته نشستی برگزارشد و مقدمات این طرح در وزارت دفاع و کشور تصویب شد و به زودی زود ما شاهد حل این امورهستیم .

وزیر کشورجدید عراق درمورد پست های مسئولان وزارت کشور گفت : ما هیچ تصمیمی برای برکناری کسی نداریم و شمار محدودی افسرهستند که استعفا کرده اند .

به گفته وی ما افراد مفسد را تحت پیگرد قرار می دهیم و آنها را ازپست هایشان برکنار می کنیم که آن براساس لیاقت شخص و میزان فاسد بودنش خواهد بود .

وی درمورد تدابیر امنیتی وزارت کشور عراق گفت : ما امروز چهل تروریست را که در بینشان افراد خطرناکی دیده می شود دستگیر کردیم و به زودی اسامی آنها را اعلام خواهیم کرد.