تبیان، دستیار زندگی
ر  آیت‌الله  جعفر سبحانی، مدرس برجسته حوزه علمیه : برگزاری نمایشگاه بین‌المللی كتاب تهران در نشر آثار و تألیفات شیعی مؤثر بوده است. به گزارش ستاد اطلاع‌رسانی هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی كتاب تهران، این مدرس حوزه علمیه، همة ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آیت‌الله جعفر سبحانی، مدرس برجسته حوزه علمیه : برگزار

آیت‌الله  جعفر سبحانی، مدرس برجسته حوزه علمیه : برگزاری نمایشگاه بین‌المللی كتاب تهران در نشر آثار و تألیفات شیعی مؤثر بوده است.

به گزارش ستاد اطلاع‌رسانی هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی كتاب تهران، این مدرس حوزه علمیه، همة انسان‌ها را برای ارتقا و رشد، نیازمند زمینه و ابزار دانست، و خاطرنشان كرد: نمایشگاه بین المللی كتاب این زمینه را برای رشد و ارتقا، در اختیار انسان‌ها قرار داده است.

وی افزود: نمایشگاه كتاب به‌عنوان یك مركز فرهنگی این قابلیت را دارد كه نیازهای علمی و فكری محققان، دانشگاهیان و علاقه‌مندان به كتاب را تأمین نماید و این مسأله موجب ارتقای فرهنگ جامعه نیز خواهد شد.
آیت‌الله سبحانی با تأكید بر نقش دین در پرورش انسان ها خاطرنشان كرد: كتاب‌های دینی در نمایشگاه كتاب می‌تواند جوانان و دانشجویان را جذب كرده و امكان آشنایی هرچه بیشتر آنها را با معارف اهل‌بیت(ع)فراهم آورد.
این پزوهشگر گفت: هر كتاب دینی برای آن كه بتواند در جامعه مؤثر باشد، باید هدفمند شده خلأهای فكری جامعه را پر كند، كه چنین كاركردی را كتاب های دینی در بسیاری از بخش‌ها به خوبی انجام داده اند.
به اعتقاد این استاد حوزه، آثار هدفمند دینی زمینه معرفی هرچه بیشتر معارف اهل‌بیت(ع) به مردم دنیا را فراهم ‌كرده‌اند، و در همین زمینه می‌توان به تألیف كتابی توسط مرحوم  فلسفی اشاره كرد كه در آن به حقوق كودك در اسلام پرداخته شده است.

آیت‌الله سبحانی افزود: این كتاب باعث شد تا مشخص شود مسائل كودكان یك موضوع غربی نیست، بلكه در اسلام نیز به آن پرداخته شده است.

گفتنی است هجدهمین نمایشگاه بین المللی كتاب تهران از تاریخ 14 تا 24 اردیبهشت ماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی برپا است.