تبیان، دستیار زندگی
به دیار حق شتافت محمد اوراز كوهنورد پرافتخار تیم ملی كشورمان پس از بیست روز بستری بودن در حالت اغما، بامداد یكشنبه 16 شهریور به لقای حق شتافت. طی گزارش واصله یكشنبه صبح از اسلام آباد" محمد اوراز" دلاور مرد كوهستان،...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

و سرانجام سربلند از میان ما رفت

محمد اوراز به دیار حق شتافت

محمد اوراز كوهنورد پرافتخار تیم ملی كشورمان پس از بیست روز بستری بودن در حالت اغما، بامداد یكشنبه 16 شهریور به لقای حق شتافت.

طی گزارش واصله یكشنبه صبح از اسلام آباد" محمد اوراز" دلاور مرد كوهستان، پس از بیست روز تلاش بی امان همنوردان خود برای انتقال وی به ارتفاعات پایین و تلاش شبانه روزی كادر پزشكی بیمارستان شفا اسلام آباد، در اولین ساعات ، بامداد یكشنبه 16/6/82 دار فانی را وداع و به دیار باقی شتافت.

او سراسرعمر خود را صرف توسعه و ترویج ورزش كوهنوردی نمود و در راه اعتلای نام ایران اسلامی و برافراشتن پرچم مقدس كشورمان بر بلندای جهان از هیچ كوششی دریغ ننمود و سرانجام نیز جان خود را در این راه نثار كرد، او كه تنها 33 بهار از زندگی اش می گذشت در تلاش بود كه با صعود هر14 قله ی بالای 8000 متر دنیا ، برگ زرینی را برافتخارات ایران اسلامی در سراسر جهان بیفزاید، روح پر فتوحش قرین رحمت باد.

فدراسیون كوهنوردی جمهوری اسلامی ایران این ضایعه بزرگ را به خانواده و جامعه ورزش تسلیت گفت.

گفتنی است محمد اوراز درحادثه ریزش بهمن در صعود اخیر تیم ملی كوهنوردی كشورمان به قله 8068 متری كاشر بروم 1، یازدهمین قله مرتفع دنیا ، در حالیكه 150 متر تا فتح این قله فاصله داشت حدود 600 متر سقوط كرد و پس از بیست و یك روز دست و پنچه نرم كردن با مرگ، به دیار باقی شتافت.

بخش ورزشی سایت اینترنتی تبیان درگذشت مرحوم محمد اوراز را به خانواده و جامعه ورزش كشور تسلیت عرض می نماید.