تبیان، دستیار زندگی
می آیت الله واعظ طبسی نماینده ولی فقیه در خراسان و تولیت آستان قدس رضوی در دیدار با ائمه جمعه استان های خراسان رضوی , شمالی و جنوبی اظهار داشت : هر اندازه جامعه ما و جوامع بشری به مبانی فكری اسلامی معرفت و بصیرت بیشتری داشته ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تولیت آستان قدس رضوی (س): هرچه بتوانیم با كار فكری , علمی

آیت الله واعظ طبسی نماینده ولی فقیه در خراسان و تولیت آستان قدس رضوی در دیدار با ائمه جمعه استان های خراسان رضوی , شمالی و جنوبی اظهار داشت : هر اندازه جامعه ما و جوامع بشری به مبانی فكری اسلامی معرفت و بصیرت بیشتری داشته باشند بهتر می توانند شرایط روز دنیا را تحلیل كنند. وی افزود : وظیفه همه روحانیون است كه در زمینه تقویت یافته ها و داشته های خود متناسب با شرایط زمان تلاش و با صداقت و شجاعت مسایل اسلامی را تبیین كرده و جامعه را به همبستگی , صمیمت و برادری دعوت كنند.
تولیت آستان قدس رضوی اظهار داشت : هرچه بتوانیم با كار فكری , علمی و عملی مبانی اعتقادی مردم را تقویت كنیم و روی نسل جوان اثر عمیق بگذاریم , همبستگی ملی و مشاركت عمومی روز به روز افزایش خواهد یافت . وی با اشاره به شهادت شهید مطهری گفت : شهیدمطهری از جمله كسانی بود كه به داشته های خود اكتفا نمی كرد و از آنچه كه داشت نیز بهترین استفاده ها را می برد. وی شهیدمطهری را الگوی مناسبی برای روحانیون و ائمه جمعه دانست و تصریح كرد : علامه مطهری فیلسوفی بود كه به خاطر داشتن رابطه ای عاطفی و قوی با اهل بیت عصمت و طهارت (ع ) هم از محیط دانشگاه و هم در حوزه های علمیه در منتقل كردن مسایل فكری اسلامی موفق بود. وی در ادامه به در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری اشاره كرد و گفت : اكنون در حساس ترین مقطع تاریخی در سالهای پس از انقلاب هستیم كه قدرتهای مستكبر به این احساس رسیده اند كه تداوم نظام اسلامی با تاثیرگذاری بر جوامع و فراهم شدن زمینه برای تشكیل حكومت اسلامی در جهان همراه خواهد بود.
آیت الله واعظ طبسی گفت : در شرایط فعلی هر حركتی كه بتواند در برخورد با سیاست خصمانه دشمنان موثر واقع شود باید مورد توجه قرار گیرد و قطعا برگزاری یك انتخابات باشكوه كه بهترین نمونه همبستگی ملی است سهم تعیین كننده ای دارد.
قبل از سخنان آیت الله طبسی , حجت الاسلام والمسلمین سیداحمد علم الهدی امام جمعه مشهد نكاتی درباره گردهمائی ائمه جمعه استان بیان كرد. وی گفت : محور بحث ها با توجه به سخنان مقام معظم رهبری همبستگی ملی و مشاركت عمومی بوده است .