تبیان، دستیار زندگی
حص در طول 3 سال گذشته 4 هزار نفر از طلاب خارجی از مرکز جهانی علوم اسلامی فارغ التحصیل شده‌اند. به گزارش خبرنگار گروه دین و اندیشه "مهر" در قم، معاون آموزشی مرکز جهانی علوم‌ اسلامی در جمع خبرنگاران به تشریح فعالیت‌های ای...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

4 هزار طلبه خارجی از مرکز جهانی علوم اسلامی فارغ‌التحص

در طول 3 سال گذشته 4 هزار نفر از طلاب خارجی از مرکز جهانی علوم اسلامی فارغ التحصیل شده‌اند.
به گزارش خبرنگار گروه دین و اندیشه "مهر" در قم، معاون آموزشی مرکز جهانی علوم‌ اسلامی در جمع خبرنگاران به تشریح فعالیت‌های این مرکز در چن سال اخیر پرداخت و تصریح کرد : مرکز جهانی علوم اسلامی عهده ‌دار تعلیم و تربیت طلاب غیر ایرانی است و ماموریت اصلی آن تعلیم وتربیت متقاضیان خارجی تحصیل در حوزة علمیة قم است.

حجت‌الاسلام رجایی افزود : در هر سال یک هزار نفر خواهر و برادر از بین انبوه متقاضیان برای تحصیل در مرکز پذیرفته می‌شوند و در حال حاضر حدود 10 هزار طلبه از 96 کشور جهان در مرکز جهانی علوم اسلامی مشغول فراگیری علوم دینی هستند.
وی گفت : طلاب پذیرفته شده در مرکز در 12 مدرسه یا دانشکده در قم، یک دانشکده در مشهد و یک دانشکده ویژه طلاب اهل سنت در گرگان در حال فراگیری علوم مختلف هستند.

معاون آموزش مرکز جهانی علوم اسلامی سیاست اصلی مرکز را توسعه تحصیلات تکمیلی تا حد دکترا عنوان کرد و گفت : طلاب در بدو ورود به مرکز، ابتدا یک سال زبان فارسی را فرا می‌گیرند و بعد از آن، وارد دورة کارشناسی مرکز می‌شوند و بعد از اتمام دوره، در صورت قبولی در آزمون در دورة کارشناسی ارشد، تحصیلات خود را ادامه می‌دهند.

وی توجه به پژوهش در کنار فعالیت‌های آموزشی را از جمله برنامه‌های مورد تأکید مرکز جهانی دانست و گفت : در این مرکز، کلیه طلبه‌ها موظف هستند در هر نیمسال یک یا دو مقاله ارایه کنند و علاوه بر آن، طلاب در پایان دوره کارشناسی 2 واحد تحقیق را پشت سر می‌گذرانند و در پایان دوره کارشناسی ارشد نیز کلیه طلاب باید پایان نامه درسی بنویسند.

حجت‌الاسلام رجایی افزود: در حال حاضر یک هزار و 200 عنوان پایان نامه به طلاب ارایه شده که 300 مورد آن دفاع شده است. در حال حاضر 2 هزار متقاضی برای پایان نامه نویسی وجود دارد.

وی در پایان از برگزاری دورة تربیت قاضی برای طلاب افغانی خبر داد و گفت : طبق اطلاعات به دست آمده، خوشبختانه بسیاری از طلاب فارغ التحصیل از مراکز جهانی علوم اسلامی به خصوص عراقی و افغانی پس از بازگشت به کشورشان به فعالیت‌های مختلف دینی، علمی و … پرداخته‌اند.