تبیان، دستیار زندگی
وی كتاب زندگی حضرت محمد (ص) نوشته لامارتین شاعر فرانسوی در قطع رقعی در 265 صفحه به زودی بوسیله مركز ادبیات و هنرهای عربی پاریس با همكاری انتشارات لامارتین و شورای عالی فرهنگ مصر منتشر می شود. پایگاه اینترنتی البوابه به نقل از...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

زندگی حضرت محمد (ص) كتابی به قلم لامارتین شاعر فرانسوی

كتاب زندگی حضرت محمد (ص) نوشته لامارتین شاعر فرانسوی در قطع رقعی در 265 صفحه به زودی بوسیله مركز ادبیات و هنرهای عربی پاریس با همكاری انتشارات لامارتین و شورای عالی فرهنگ مصر منتشر می شود.
پایگاه اینترنتی البوابه به نقل از روزنامه الوطن چاپ عربستان نوشت: این كتاب ازدید خوانندگان فرانسوی یك اتفاق غیر منتظره است چراكه این كتاب یكی از آثار غیر معروف این شاعر برجسته است.
كتاب زندگی محمد (ص) در زمان حیات لامارتین به دلیل مخالفت دشمنان اسلام به دلیل دفاع این شاعر از اسلام هرگز منتشر نشد.
این كتاب جلد اول از كتاب تاریخ تركیه است كه خود 6 مجلد را شامل می شود. لامارتین در جلد اول این كتاب با تمركز بر زندگی پیامبر اسلام و سیره نبوی و اصحاب آن حضرت‘ سعی دارد به شناخت درستی از اصول دینی و فكری امپراتوری عثمانی دست پیدا كند.
وی این كتاب را برای نزدیك كردن اذهان فرانسویان به دین اسلام نوشته است.
لامارتین كتاب را با نوشتن درباره خود شروع می كند كه اصالتش به دولت اندلس باز می گردد و اندلس دارای ریشه های عربی اسلامی است. در واقع وی سعی دارد با بررسی اسلام به شناخت از خود برسد. وی اسم خانوادگی خود را بررسی می كند كه اللامارتیین است یعنی كسانی كه در برابر فرمان خدا و خدمتگذاران او فروتن هستند.
وی همچنین تعابیر و مفاهیم مسیحی را برای ایجاد نزدیكی اسلام به ذهن مسیحیان اروپا بویژه فرانسوی ها به كارمی برد. به عنوان مثال وی وقتی از اسلام سخن می گوید از الفرد دو وینی نویسنده و شاعر فرانسوی كمك می گیرد كه می گوید: اسلام همان مسیحیت پاك شده است.
این كتاب با مقدمه دكتر علی كورخان استاد تمدن فرانسه و با نظارت دكتر جابر عصفور رییس شورای عالی فرهنگی مصر به دو زبان عربی و فرانسه منتشر می شود.