تبیان، دستیار زندگی
ند رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح دیروز از برخی قسمتهای زلزله زده شهرستان زرند و مناطق اطراف آن بازدید كردند. روستای داهوییه كه حضرت آیت الله خامنه ای دیروز از آن بازدید كردند در زلزله اسفندماه سال گذشته زرند بطور كامل ویران شد....
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بازدید رهبر انقلاب از مناطق زلزله زده زرند

رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح دیروز از برخی قسمتهای زلزله زده شهرستان زرند و مناطق اطراف آن بازدید كردند.
روستای داهوییه كه حضرت آیت الله خامنه ای دیروز از آن بازدید كردند در زلزله اسفندماه سال گذشته زرند بطور كامل ویران شد. در این بازدید مردم این روستا با احساساتی صمیمانه , خوشحالی و رضایت خود را از حضور ایشان در مناطق زلزله زده ابراز كردند.
شهرك ریحان شهر نیز در زلزله زرند حدود 80 درصد ویران شد . رهبر معظم انقلاب از مناطق مختلف این شهرك نیز بازدید كردند.

حضرت آیت الله خامنه ای با تشكر از محبت مردم مومن , فداكار , بافرهنگ و باصفای زرند , یاد قربانیان زلزله سال گذشته منطقه زرند و راور را گرامی داشتند و خاطرنشان كردند : مصایب و بلایای طبیعی كوچكتر از آن است كه در عزم راسخ شما مردم برای پیشرفت مادی و معنوی خللی ایجاد كند.
ایشان اهتمام به كار مردم و پیگیری مسائل و مشكلات آنان را مهمترین دغدغه نظام اسلامی برشمردند و با توصیه به مسئولان مبنی بر سرعت در « تصمیم گیری و عمل » افزودند : اتخاذ تصمیمات برای حل مشكلات مردم كافی نیست بلكه باید این تصمیمات را با پیگیری و جدیت , كاملا عملی ساخت تا مردم , شیرینی برنامه ها و تلاشهای مسئولان را احساس كنند.


حضرت آیت الله خامنه ای بااشاره به برنامه ریزی انجام شده برای تامین خسارات و بازسازی مناطق آسیب دیده از زلزله زرند افزودند : چه دولت فعلی و چه مسئولان دولت بعدی باید این كار را با جدیت دنبال كنند و رهبری نیز مراقبت خواهد كرد تا قولها و برنامه هایی كه در این زمینه اعلام می شود , تحقق یابد.
ایشان ضمن توصیه به مردم برای تبدیل حوادث تلخ زندگی به وسیله ای برای افزایش معنویت و رشد و تكامل افزودند : البته به موازات صبر و استقامت در برابر حوادث تلخ , باید حقوق خود را نیز پیگیری و مطالبه كرد.
ایشان بار دیگر مقاوم سازی را مهم ترین درس زلزله بم برای مسئولان و مردم خواندند و افزودند : كشور ما زلزله خیز است بنابراین هم مسئولان , هم مردم و هم انبوه سازان باید مقاوم سازی را بسیار جدی بگیرند.
حضرت آیت الله خامنه ای , ترس دنیای استكبار از پیشرفت ملت ایران را نتیجه استقامت و برخورد صحیح ملت و نظام در برابر تنگناها و تهدیدات دشمن دانستند و افزودند : امروز هم كه دشمنان ملت با بلندگوهای تبلیغاتی خود به تهدید جمهوری اسلامی ایران مشغولند ملت ایران در پرتو اعتماد به نفس , آگاهی , عزم راسخ , تقویت ایمان قلبی , همبستگی ملی و مشاركت عمومی راه پرافتخار پیشرفت علمی و مادی و معنوی را ادامه خواهد داد.
در این مراسم قبل از سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی حجت الاسلام بابایی امام جمعه زرند ضمن خیرمقدم به ایشان , رسیدگی سریعتر دستگاههای ذیربط را به زلزله زدگان اسفند 83 زرند و مناطق اطراف خواستار شد.
حضور در بهشت زهرای زرند
حضرت آیت الله خامنه ای دیروز همچنین با حضور در بهشت زهرای زرند , برای شهیدان سرافراز این منطقه علو درجات مسئلت كردند.
گزارشهای دریافتی همچنین حاكی است صبح دیروز در مسیر حركت رهبر معظم انقلاب از كرمان به زرند , مردم مناطق اطراف ازجمله شهر چترود و روستاهای هوتك , ده زیار , تیك در , قورچونیه و خانوك نسبت به حضرت آیت الله خامنه ای به ابراز احساسات پرداختند.