تبیان، دستیار زندگی
رئیس‌‏جمهوری یمن نخستین رئیس حكومت در جهان بود كه در حمله رژیم بعثی عراق به ایران شركت كرد. نظامیان یمن كه در حمله به مناطق شیعه‌‏نشین از به‌‏كارگیری بمب‌‏های شیمیایی نیز ابا ندارند، پس از قتل عام شیعیان، پیكرهای شهدا را ب...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

شهادت شیعیان در یمن

رئیس‌‏جمهوری یمن نخستین رئیس حكومت در جهان بود كه در حمله رژیم بعثی عراق به ایران شركت كرد. نظامیان یمن كه در حمله به مناطق شیعه‌‏نشین از به‌‏كارگیری بمب‌‏های شیمیایی نیز ابا ندارند، پس از قتل عام شیعیان، پیكرهای شهدا را به‌‏طور كامل می‌‏سوزانند و سپس با بستن آنها به پشت خودروهای نظامی این اجساد را در كوچه و خیابان می‌‏گردانند.
رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعیان یمن، از جزئیات قتل‌‏عام و نسل‌‏كشی شیعیان در این كشور پرده برداشت.
دكتر «سیدعصام علی یحیی العماد» با بیان این‌كه علمای یمن از سكوت جهانیان در قبال قتل‌‏عام شیعیان در این كشور در تعجبند، تصریح كرد: نخبگان و علمای یمن، از كشورهایی مانند جمهوری اسلامی ایران، انتظار دارند كه در قبال كشتار و قتل عام هزاران نفری شیعیان این كشور، واكنشی درخور از خود نشان دهند... .
این نویسنده و متفكر یمنی ضمن انتقاد از سكوت مجامع جهانی و رسانه های كشورهای اسلامی در قبال نسل‌‏كشی شیعیان یمن، با اشاره به این‌كه به‌‏رغم گذشت یك سال از حملات وحشیانه حكومت یمن به مناطق شیعه‌‏نشین این كشور، متأسفانه حتی بسیاری از شیعیان جهان از این حوادث بی اطلاعند، خاطرنشان كرد: حكومت بعثی یمن، از حضور نمایندگان و خبرنگاران رسانه ها در استان‌‏های شمالی یمن جلوگیری می‌‏كند تا این جنایت خاموش، در هیچ رسانه‌‏ای انعكاس نیابد.
وی با یادآوری این نكته كه رئیس‌‏جمهوری یمن نخستین رئیس حكومت در جهان بود كه در حمله رژیم بعثی عراق به جمهوری اسلامی ایران شركت كرد، گفت: پس از حمله آمریكا به عراق، رسانه‌‏های آمریكایی شایع كردند كه فرماندهان ارتش صدام به سوریه رفته‌‏اند در حالی كه در واقع، بسیاری از فرماندهان نیروی زمینی و هوایی ارتش عراق، به‌‏خاطر دوستی صمیمانه و تنگاتنگ «علی عبدالله صالح» رئیس‌‏جمهوری یمن با شخص صدام، بلافاصله به صنعا گریختند... .
رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعیان یمن كه حكومت یمن مجوز فعالیت رسمی به آن نداده است، ادامه داد: این افسران پس از آغاز به‌‏كار در ارتش یمن به «علی عبدالله صالح» توصیه كردند كه اگر می‌‏خواهد به سرنوشت صدام دچار نشود باید همان‌‏طور كه صدام كمر به كشتار شیعیان در عراق بست، وی نیز شیعیان این كشور و علمای برجسته آنان را از بین ببرد... .
این استاد دانشگاه سپس به تشریح جنایات حكومت بعثی یمن در یك سال اخیر پرداخت و گفت: نظامیان یمن كه در حمله به مناطق شیعه‌‏نشین این كشور از به‌‏كارگیری هیچ سلاحی حتی بمب‌‏های شیمیایی ابا ندارند، پس از قتل عام شیعیان در روستاها و شهرهای استان «صعده» و مناطقی چون «الرزامات»، «حیدان»، «مران» و «آل‌‏شافعه»، پیكرهای شهدا را به‌‏طور كامل می‌‏سوزانند و سپس با بستن آنها به پشت خودروهای نظامی و با هدف ارعاب مردم، این اجساد را در كوچه و خیابان می‌‏گردانند تا به قول خودشان مایه عبرت دیگران شود و این نسل‌‏كشی به‌‏حدی رسیده كه «فهمی هویدی» روزنامه‌‏نگار سرشناس اهل‌‏تسنن هم عنوان «دارفور یمن» را بر آن اطلاق كرده است... .
وی با اشاره به توهین روزنامه‌‏های حكومتی یمن به علما و مراجع بزرگواری مانند «حضرت امام‌‏خمینی» (سلام‌‏الله‌‏علیه) و «حضرت آیت‌‏الله سیستانی» گفت: رسانه‌‏های دولتی حتی به این هم اكتفا نمی‌‏كنند بلكه مستقیماً بدترین فحش‌‏ها را بر ضد اهل‌‏بیت(علیهم‌‏السلام) و به‌‏ویژه امام‌‏حسین(علیه‌‏السلام) چاپ و منتشر می‌‏كنند.
این عالم یمنی تصریح كرد: «علی عبدالله صالح» از هرگونه برگزاری آیین‌‏های مذهبی و به‌‏ویژه عزاداری‌‏های محرم ممانعت می‌‏كند و معتقد است كه چون كوفیان امام‌‏حسین(علیه‌‏السلام) را كشته‌‏اند هر كسی می‌‏خواهد عزاداری كند باید به عراق برود و كسی حق ندارد در یمن مراسمی برگزار كند!
رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعیان یمن در ادامه این گفت‌‏وگو به تشریح ویژگی‌‏های علمی آیت‌‏الله علامه «سید بدرالدین الطباطبایی الحوثی» پرداخت و با اشاره به دوره كامل تفسیر گرانسنگ قرآن كه به قلم وی به نگارش درآمده، گفت: ایشان كه بزرگترین عالم دینی مدافع تشیع دوازده امامی در یمن به شما می‌‏روند سه فرزند خود را در راه دفاع از دین تقدیم كرده‌‏اند كه «سید حسین الحوثی»، دیگر فرزند وی نیز شهریور گذشته پس از 90 روز مقاومت در كوه‌‏های محاصره‌‏شده استان صعده، به فیض شهادت نائل شد... .
وی درباره شیوه شهادت «سید حسین الحوثی» گفت: این عالم بزرگ، طبق عادت همیشگی‌‏اش، شب‌‏های جمعه به همراه حدود 70 تن از دوستان و شاگردانش به دامنه كوه‌‏ها پناه می‌‏برد و با خواندن دعای كمیل با خدای خویش راز و نیاز می‌‏كرد كه در یكی هفته‌‏ها نظامیان یمنی با محاصره 90 روزه وی و 70 تن از یارانش، آنها را به شهادت رساندند.
این استاد دانشگاه ادامه داد: حكومت بعثی یمن اجازه نداد آب و غذا به آنها برسد و حتی وقتی همسر «سید حسین الحوثی» با بلندگو مقداری شیر برای كودكان خردسالش درخواست كرد با بمباران هوایی این منطقه محاصره شده روبرو شد.
وی افزود: «سید حسین الحوثی» پس از خواندن نماز بر پیكر یارانش، بر اثر مجروحیت شدید، به شهادت رسید.
به گزارش بازتاب : دكتر «عصام العماد» در ادامه با اشاره به وضعیت خطیر كنونی آیت‌‏الله علامه «سید بدرالدین الطباطبایی الحوثی» پدر «سید حسین الحوثی»، تأكید كرد: ایشان نیز هم‌‏اكنون در محاصره ارتش یمن قرار دارند و طبق آخرین گزارش‌‏های دریافتی، مجبور شده‌‏اند با فروش شال و كمربند و لوازم شخصی خود، برای خانواده و حدود 100 تن از همراهان‌‏شان كه در محاصره قرار گرفته‌‏اند غذا تهیه كنند... .