تبیان، دستیار زندگی
عل حضرت  آیت الله مكارم شیرازی شنبه در دیدار جمعی از اساتید حوزه علمیه قم با انتقاد از بی‌توجهی به نفوذ دشمن در مراكز دینی گفتند: برخی نهادها به نام تبلیغ اسلام، برضد اسلام تبلیغ می‌كنند. به گزارش  رسا، حضرت آیت الله مكارم ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

رهنمودهای حضرت آیة الله مکارم شیرازی به اساتید حوزه عل

حضرت  آیت الله مكارم شیرازی شنبه در دیدار جمعی از اساتید حوزه علمیه قم با انتقاد از بی‌توجهی به نفوذ دشمن در مراكز دینی گفتند: برخی نهادها به نام تبلیغ اسلام، برضد اسلام تبلیغ می‌كنند.

به گزارش  رسا، حضرت آیت الله مكارم شیرازی در دیدار اساتید حوزه علمیه قم، آنها را سربازانی فداكار و مردانی خدمت‌گزار دانستند و با بیان اینكه اساتید حوزه باید مشكلات را برطرف كنند، گفتند: یكی از نواقصی كه در حوزه وجود دارد و باید برطرف شود، تعطیلات است. نزدیك به 8 ماه سال حوزه تعطیل است. ایشان افزودند: یكی دیگر از مشكلات كم شدن مباحثات است، باید برای این بحث‌ها راهی پیدا كرد.
ایشان هماهنگی میان تمامی اساتید را یكی از لازمه‌های ضروری حوزه برشمردند و خاطر نشان ساختند: به نحوی برنامه‌ریزی شود كه كلاس‌های اخلاق و تدریس از روی یك كتاب به صورت هماهنگ از طرف همه اساتید حوزه انجام شود. در خصوص اساتید شهرستان‌ها هم باید فكری كرد.
آیت الله مكارم شیرازی با اشاره به سخنان شخصی در دفتر تبلیغات اسلامی كه گفته است «من از سكولاریسم دفاع می‌كنم و هیچ یك از باورهای دینی را نمی‌شود با دلیل قاطع ثابت كرد، حتی وجود خدا را» افزودند: ‌برخی نهادها به نام تبلیغ اسلام، برضد اسلام تبلیغات می‌كنند. می‌گویند بودجه دولتی دفتر تبلیغات 14 میلیارد تومان بوده است. از دولت اسلامی پول می‌گیرند، سكولاریسم را تبلیغ می‌كنند. در گوشه و كنار گاهی چنین اتفاقاتی می‌افتاد كه ساده هم نیست.
استاد دروس خارج حوزه علمیه قم با ذكر اینكه خود غربی‌ها اعلام كرده‌اند كه ما باید در اماكن مذهبی نفوذ كنیم تا در برنامه‌هایمان موفق شویم، تصریح كردند: ممكن است در میان اساتید حوزه هم نفوذ كنند. معتقدم اگر كلیه اساتید جمع شوند به یك قدرت تبدیل می‌شوند و این قدرت در هر شرایط و زمانی می‌تواند اطلاعیه داده، نسبت به مسایل اعتراض كند. امروز افراد نفوذی در حال نفوذ به حوزه هستند. نكند فردا اینها جزء اساتید حوزه بشوند و خودشان تشكیل یك جمع بدهند.
ایشان در ادامه مسئله شهریه را یكی از موضوعات قابل بحث در حوزه عنوان كردند و گفتند: جدیداً طرحی در شورای مدیریت حوزه در حال بررسی است. به آنها توصیه كرده‌ا‌م كه طرحشان هم مطابق فقه جواهری باشد. یكی از بلاهای حوزه، بعضی كتاب‌هایی است كه چاپ می‌شود. به عنوان مثال كتابی به چاپ رسیده به نام انوار‌القرآن، در آن نوشته است در هزار جای قرآن با صراحت نام حضرت علی بن ابیطالب ـ ع ـ آمده است و گفته است نام طفلان مسلم و مسلم بن عقیل با صراحت در قرآن آمده است.