تبیان، دستیار زندگی
ست معاون تبلیغ و آموزشهای کاربردی مرکز مدیریت حوزه علمیه قم، برگزاری مراسم نکوداشت برترین مبلغین کشور را زمینه‌ساز بهبود امر تبلیغ دینی در کشور دانست. به گزارش گروه دین و اندیشه "مهر" به نقل از رسا، حجت الاسلام  نب...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بزرگداشت مبلغین برتر در راستای تکامل تبلیغ است

معاون تبلیغ و آموزشهای کاربردی مرکز مدیریت حوزه علمیه قم، برگزاری مراسم نکوداشت برترین مبلغین کشور را زمینه‌ساز بهبود امر تبلیغ دینی در کشور دانست.

به گزارش گروه دین و اندیشه "مهر" به نقل از رسا، حجت الاسلام  نبوی، معاون تبلیغ مرکز مدیریت حوزه علمیه قم نکوداشت مبلغین برتر کشور را از سوی نهادهای حوزوی و اسلامی یک حرکت مبارک و در راستای هرچه بهتر شدن امر تبلیغ در کشور برشمرد.

وی درباره فعالیت‌های تبلیغی حوزه علمیه قم اظهار داشت : رشته تخصصی تبلیغ نزدیک به چهارده سال است که در حوزه علمیه قم راه‌اندازی شده است. در این رشته روحانیون بسیار خوبی پرورش داده شده  است که امروز در جایگاه‌های امامان جمعه و پست‌های مختلف کشور مستقر شده‌اند.

معاون تبلیغ مرکز مدیریت حوزه علمیه قم راه ‌اندازی رشته تخصصی تبلیغ را در احیای مجموعه‌های تبلیغی، تقویت فرهنگ و تخصصی شدن تبلیغ بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت : روحانیون در این قسمت به صورت تخصصی آموزش‌های دوره‌های کودک و نوجوانان، جوانان، دانشگاهیان و تبلیغ در دبیرستان‌ها را می‌گذرانند. در سال گذشته مبلغین حوزه علمیه قم نزدیک به 1200 برنامه فرهنگی، اسلامی در مدارس مختلف قم برگزار کردند.

وی در پایان یادآور شد : معاونت تبلیغ حوزه علمیه همچنین مباحثی را که رشته تخصصی تبلیغ به آنها نمی‌پردازد، مورد توجه قرار می‌دهد؛ مانند تهیه و نظارت بر کتب دینی با همکاری آموزش و پرورش، آموزش و تربیت معلمان دینی، تهیه مجله مبلغان که مخاطبان آن وعاظ و مبلغان روحانی سراسر کشور هستند و طرح هجرت بلند‌مدت که تعداد 1400 روحانی در این طرح به همراه خانواده‌های خود به مناطق فاقد روحانی اعزام شده‌اند .