تبیان، دستیار زندگی
بر تمام هدف این گروه‌های افراطی، دانسته یا نادانسته آن است كه شیعیان و رهبران آنان را وادار كنند تا دست به عكس‌العمل بزنند. در آن صورت است كه اگر شیعیان عراق خطا كرده و تسلیم این شرایط شوند جنگ شیعه و سنی در تمام بلاد اسلامی...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

قتل‌عام فجیع شیعیان، آخرین حربه تروریست‌های وهابی بر

تمام هدف این گروه‌های افراطی، دانسته یا نادانسته آن است كه شیعیان و رهبران آنان را وادار كنند تا دست به عكس‌العمل بزنند. در آن صورت است كه اگر شیعیان عراق خطا كرده و تسلیم این شرایط شوند جنگ شیعه و سنی در تمام بلاد اسلامی آغاز خواهد شد.

به گزارش بازتاب : با كشف اجساد پنجاه نفر از شیعیان گروگان‌گرفته‌شده در دجله و صحنه فجیع قتل‌عام بیست سرباز عراقی، آخرین تلاش تروریست‌های وهابی برای جلوگیری از تشكیل دولت مردمی در عراق آشكار شد.
به گزارش خبرنگار «بازتاب»، پس از اعلام مقامات شیعی مبنی بر گروگان گرفته شدن پنجاه نفر از مردم مدائن، عناصر دولت موقت و هیأت علمای سنی با رد این خبر اعلام كردند كه هنگام حضور در مدائن اثری از گروگان‌ها و گروگانگیران نبوده و كل مطلب، شایعه بوده است، اما روز گذشته اجساد مثله‌شده و آغشته به خون گروگان‌ها كه برای پنهان كردن، به داخل رود دجله انداخته شده بود، كشف شد.
در همین حال، روز گذشته در شهر حدیثه در 260 كیلومتری شمال غرب بغداد، بیست سرباز عراقی که سوار بر اتوبوس بودند، به دست گروهی از افراد مسلح ربوده شده و پس از انتقال به ورزشگاهی در شهر، تیرباران شدند.
از میان این سربازان تنها یک تن جان سالم به دربرده است.
جلال طالبانی، رئیس‌جمهور عراق نیز روز گذشته این خبر را تأیید كرد و گفت: دولت عراق اسامی همگی کشته‌شدگان و قاتلان آنها را در اختیار دارد و به زودی جزئیات بیشتری در اختیار رسانه‌ها قرار خواهد داد.
در این حال، یك فعال سیاسی شیعه عراق در گفت‌وگو با «بازتاب»، هدف جنایات تازه را سنگ‌اندازی در تشكیل دولت مردمی و تلاش برای ایجاد جنگ داخلی و مذهبی در عراق دانست و گفت: تاریخ باید شاهد باشد كه وهابی‌های افراطی با تحریك سنی‌های اردنی و عربستانی و پاكستانی در حال به راه انداختن جنگ شیعه و سنی هستند.
این شهادت باید برای تاریخ روشن باشد كه وهابیون افراطی تا چه اندازه خشن هستند و چگونه نمی‌توانند تحمل كنند تا در كنار شیعیان كه اكثریت یك كشور را دارند و تمام تلاش آنان این بود كه عراق مستقل خارج از نفوذ آمریكا را پدید آوردند، زندگی كنند.
وی گفت: تمام هدف این گروه های افراطی، دانسته یا نادانسته آن است كه شیعیان و رهبران آنان را وادار كنند تا دست به عكس‌العمل بزنند. در آن صورت است كه اگر شیعیان عراق خطا كرده و تسلیم این شرایط شوند جنگ شیعه و سنی در تمام بلاد اسلامی آغاز خواهد شد و در این میان هم شیعیان ضرر خواهند كرد و هم دشمنان اصلی اسلام سود خواهند برد. بر این اساس شیعیان باید خویشتن‌داری كرده و دست به هیچ اقدامی در پاسخ این جنایات نزنند.
وی در پایان گفت: همه باید بدانند كه شیعیان تا چه اندازه پایبند منطق هستند و تلاش می‌كنند تا با درایت بر دشواری‌های پدید آمده در عراق كه همین اقلیت مسبب اصلی آن بوده‌اند فائق آیند.
گفتنی است،تصاویری از جنایت هولناك تروریست‌های وهابی در سایت‌های عراقی منتشر شده است.