تبیان، دستیار زندگی
رئیس کمیته هسته ای مجلس تاکید کرد: باید از الان اماده باشیم که اگر تمدید داماتو و منع فروش هواپیمای مسافربری به امضای رئیس جمهور آمریکا رسید، به سرعت واکنش نشان دهیم.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

باید آماده واکنش به «منع فروش هواپیما» باشیم

رئیس کمیته هسته ای مجلس تاکید کرد: باید از الان اماده باشیم که اگر تمدید داماتو و منع فروش هواپیمای مسافربری به امضای رئیس جمهور آمریکا رسید، به سرعت واکنش نشان دهیم.

بخش سیاست تبیان

تحریم، فروش هواپیما، منع فروش، برجام، نقض برجام، برجام چیست، ذوالنور، نماینده مجلس، هسته ای، آخرین ا

به گزارش تبیان به نقل از خبرگزاری مهر، حجت الاسلام مجتبی ذوالنور با اشاره به مطرح بودن ۵۰ طرح تحریمی علیه ایران در کنگره آمریکا اظهار داشت: پیش آمدن این مسئله با وجود مذاکراتی که صورت گرفت، نشان می دهد که برخی مسئولان ما هنوز دشمن را نشناخته اند.مقام معظم رهبری به طور مکرر این نکته را تذکر داده اند که دشمن را باید بشناسیم چراکه آمریکا قابل اعتماد نیست و پیمان شکن است.

"اگر قرار باشد وضعیت به همین روال پیش برود، هیچ ضرورتی ندارد که ما به محدودیت های برجامی پایبند باشیم؛ ما تنها یک محدودیت داریم و آن نیز مقررات NPT است."

ذوالنور گفت: واقعیت این است که امام(ره)، مقام معظم رهبری و مردم دشمن را خوب شناخته اند، مشکل اینجاست که برخی مسئولان ما حتی در حد شناخت توده های مردم هم نسبت به آمریکا اطلاعات ندارند که امیدواریم شناخت کافی را پیدا کنند و متناسب با حرکت دشمن برنامه های خود را طراحی کنند.

رئیس کمیته هسته ای مجلس در پاسخ به این سوال که اگر این ۵۰ طرح یا بخشی از آنها در آمریکا به نتیجه برسد چه باید بکنیم، اظهار داشت: تدبیر رهبر معظم انقلاب این بود که در اجرای برجام به صورت متناظر و گام به گام عمل کنیم؛ جز در مبادله کیک زرد، چنین اتفاقی نیفتاد! بنابراین از حالا باید خودمان را در برابر ۵۰ طرحی که در نوبت قرار دارد، مهیا کنیم و متناسب با روح و اهداف هر کدام از این طرح ها برنامه ریزی و اقدام کنیم. در رابطه با دو تحریمی که علیه ما در دست انجام دارند، یعنی تحریم فروش هواپیمای مسافربری و تمدید قانون «داماتو»، باید آماده باشیم که اگر قرار است برجام را نادیده بگیرند، توافق هسته ای باید برای هر دو طرف نادیده گرفته شود و نباید به هیچ کدام از تعهدات برجام پایبند بمانیم.

ذوالنور افزود: در صورتیکه این مصوبات به امضای رئیس جمهور آمریکا برسد، ما باید درصد غنی سازی خود را افزایش دهیم و سایت های غنی سازی خود را به صورت کمی و کیفی توسعه دهیم و رآکتور آب سنگین اراک را متناسب با نیازهایمان بازطراحی کنیم.اگر قرار باشد وضعیت به همین روال پیش برود، هیچ ضرورتی ندارد که ما به محدودیت های برجامی پایبند باشیم؛ ما تنها یک محدودیت داریم و آن نیز مقررات NPT است. در واقع در چارچوب مقررات NPT مجازیم که هر فعالیتی را در حوزه هسته ای انجام دهیم.


منبع : خبرگزاری مهر

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .