تبیان، دستیار زندگی
هم سیدمحمدخاتمی، رییس جمهور، با ارسال پیامی به‌ بندیکت شانزدهم، رهبر جدید کاتولیک‌های جهان، نسبت به ساختن جهانی زیباتر از جهان امروز با پیروی از تعالیم حضرت مسیح ابراز امیدواری کرد. به گزارش گروه دین و اندیشه "مهر"...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تبریک خاتمی به پاپ بندیکت شانزدهم

سیدمحمدخاتمی، رییس جمهور، با ارسال پیامی به‌ بندیکت شانزدهم، رهبر جدید کاتولیک‌های جهان، نسبت به ساختن جهانی زیباتر از جهان امروز با پیروی از تعالیم حضرت مسیح ابراز امیدواری کرد.

به گزارش گروه دین و اندیشه "مهر" به نقل از اداره امور رسانه‌های نهاد ریاست جمهوری، متن کامل این پیام به شرح زیر است :

بسم الله الرحمن الرحیم

عالیجناب بندیکت شانزدهم
رهبر کاتولیک‌های جهان

خبر انتخاب جنابعالی به عنوان رهبر کاتولیک‌های جهان را با مسرت فراوان دریافت کردم. امیدوارم با پیروی از تعالیم انسان دوستانه، آزادی بخش و عدالت خواهانه، حضرت عیسی مسیح (ع) در راه بسط صلح و آزادی و عدالت و کمک به ساختن جهانی زیباتر از جهان امروز موفق باشید.

بی‌تردید یکی از شرایط لازم برای نیل به این هدف بزرگ ایمان قطعی و مطلق به اصول تعالیم دینی و احکام الزام آور و مطلق اخلاقی است. هرگونه نسبی گرایی در این امور لاجرم منجر به شکاکیت و تزلزل در ایمان و اخلاق خواهد بود.

بدیهی است، وحدت حقیقت و غیرنسبی بودن احکام عام اخلاقی نه تنها مانع در راه گفت وگوی بین ادیان ایجاد نخواهد کرد، بلکه این گفت وگو موجب بسط دامنه اندوخته‌های علمی و فلسفی و تعمیق روح ایمان و اخلاق در بین افراد و جوامع خواهد شد.

سید محمد خاتمی
رییس جمهوری اسلامی ایران