تبیان، دستیار زندگی
آرزوی خیلی ها داشتن یک اندام متناسب و خوش فرم است، ولی ورزش کردن و از طرفی مراعات رژیم غذایی کار هر کسی نیست.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

با این کارها خوش هیکل شوید

آرزوی خیلی ها داشتن یک اندام متناسب و خوش فرم است، ولی ورزش کردن و از طرفی مراعات رژیم غذایی کار هر کسی نیست.


فرآوری: زینب عشقی-بخش زیبایی تبیان

با این کارها خوش هیکل شوید


از شنبه شروع می کنم، حالا امشب رو بی خیال ، یک شب هزار شب نمی شه ، امشب مهمون هستیم و حرف های دیگر، همه بهانه ایست برای داشتن یک هیکل چاق و بزرگ با چربی زیاد.
اندام چاق نه تنها زیبا نیست، بلکه سلامتی انسان را هم به خطر می اندازد، از مشکلات چربی و کلسترول گرفته تا تاثیری که روی کمر و زانو می گذارد.برای این که بتوانیداندامتان را متناسب کنید و خوش هیکل شوید از همین امروز دست به کار شوید.
1- با اهدافی شروع کنید که روی آنها کنترل دارید

دستیابی به شکمی شش تکه، جزء 10 نفر اول در ماراتن بعدی، از دست دادن 4?5 کیلوگرم در 6 ماه! این ها اهداف بسیار خوبی هستند اما شما روی هیچ یک از آنها کنترل مستقیم ندارید. به جای آنکه خودتان را برای ناامیدی آماده کنید، روی اهدافی تمرکز کنید که روی آنها کنترل مستقیم دارید.

اهدافی مانند 5 بار در هفته تمرین کردن، آماده کردن وعده های سالم برای کل هفته، فقط یک بار بیرون غذا خوردن در این هفته، همگی اهدافی عالی هستند که می توانید روی آنها تمرکز کنید. با تمرکز کردن روی آنچه که می توانید کنترل کنید، کمتر احتمال دارد که دلسرد شوید و از هدفتان دست بکشید.

2- اهدافتان را به اهداف کوتاه مدت و بلند مدت تقسیم کنید

من در مورد شما اطلاعی ندارم اما من واقعا از چالش لذت می برم. چیزهای بسیار کمی هستند که بیشتر از تعیین هدفی که فکر نمی کنم بتوانم انجام دهم و سپس آماده شدن برای آن مرا هیجان زده می کنند. می دانم که به نظر می رسد این مورد، کاملا بر عکس نصیحت قبلی من است اما به حرف من گوش کنید. شما باید با اهداف ساده ای شروع کنید که روی آنها کنترل دارید، تا بتوانید پیشرفت تان را ببینید و در مورد هر قدمی که در مسیر درست بر می دارید، احساس خوبی پیدا کنید.

در عین حال نترسید که اهداف بلند پروازانه داشته باشید. فقط به یاد داشته باشید که اگر در دفعه اول نتوانستید یک هدف واقعا دشوار را به انجام برسانید، دلسرد نشوید. به همین دلیل است که به آن چالش می گویند. این احتمال وجود دارد که اگر شما اولین بار در هدفتان موفق نشدید، احتمالا مورد با ارزشی یاد بگیرید که شما را یک قدم به دستیابی به آن در دفعه بعد، نزدیک تر خواهد کرد. فقط به یاد داشته باشید ، اگر هرگز شکست نخورید، هرگز چیز جدیدی را امتحان نمی کنید.

3- یک کار کوچک را هر روز انجام دهید
هیچ چیز مثل دراز و نشست، شکم شما را خوش فرم نمی کند، حتی اگر روزی پنج عدد دراز و نشست می زنید، سعی کنید هر روز این کار را انجام دهید، پشتکار در انجام موضوعی، از همه چیز مهمتر است.


سوال مهم: بعد از ورزش چه بخوریم تا انداممان خراب نشود؟
برای اینکه از ورزش نتیجه بهتری بگیرید، باید به تغذیه خود بعد از انجام این ورزش ها توجه داشته باشید. چیزهایی که بعد از ورزش می خورید از نظر نوع متابولیسم در بدن متفاوتند.

تحقیقات نشان داده است که ورزش کردن می تواند میزان مقاومت به انسولین را افزایش دهد، به ویژه اگر غذاهایی که بعد از ورزش می خورید میزان کربوهیدرات کمی داشته باشند. جالب است بدانید که وقتی بعد از ورزش غذاهای کم کالری می خورید، میزان حساسیت شما به انسولین نسبت به زمانی که کالری کافی مصرف می کنید بهتر نمی شود، بنابراین نیازی نیست بعد از تمرین به خود گرسنگی دهید.

افزایش حساسیت به انسولین به این معناست که بدن شما راحت تر می تواند قند را از جریان خون گرفته و به بافت های عضلانی برساند تا در آنجا به شکل گلیکوژن ذخیره شوند یا به عنوان سوخت مصرف شوند. مقاومت به انسولین یکی از نشانه های دیابت نوع دوم و همچنین از نشانه های بعضی بیماری های خطرناک دیگر است.
به طور کلی، بعد از ورزش بدن شما دچار کاهش نیتروژن می شود و عضلات شما تخریب می شود، برای همین است که نیز به آمینو اسید و پروتئین های حیوانی مثل مرغ، تخم مرغ، گوشت گوساله و کربوهیدرات های گیاهی دارید.

آنچه اهمیت دارد این است که در هر وعده غذایی پروتئین های حیوانی را همراه با کربوهیدرات های گیاهی مصرف کنید، حال می خواهد روزی باشد که ورزش کرده اید یا هر روز دیگری که در حال استراحت و ریکاوری بوده اید.

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.