تبیان، دستیار زندگی
وش دبیركل حزب الله لبنان گفت : مادامی كه اسرائیل همچنان خطری برای لبنان به شمار رود , حزب الله سلاح خود را زمین نخواهد گذاشت . به گزارش شبكه تلویزیونی الجزیره , سیدحسن نصرالله افزود : حزب الله گروهی شبه نظامی نیست تا قطعنامه ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

پاسخ دندان شکن سید حسن نصراله به بوش

دبیركل حزب الله لبنان گفت : مادامی كه اسرائیل همچنان خطری برای لبنان به شمار رود , حزب الله سلاح خود را زمین نخواهد گذاشت .
به گزارش شبكه تلویزیونی الجزیره , سیدحسن نصرالله افزود : حزب الله گروهی شبه نظامی نیست تا قطعنامه 1559 شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره آن اجرا شود بلكه یك جنبش مقاومت مشروع است كه دولت لبنان آن را به رسمیت می شناسد.
نصرالله تشكیل كابینه ای جدید در لبنان را اقدامی مثبت توصیف كرد كه به گفته وی می تواند به دولت لبنان در حل بحران سیاسی این كشور كمك كند.
در این حال « جورج بوش » رئیس جمهوری آمریكا روز گذشته در گفت وگوی اختصاصی با شبكه تلویزیونی « ال .بی .سی » لبنان گفت : نام حزب الله باید در فهرست گروهها و سازمان های « تروریستی » قرار گیرد زیرا این حزب سربازان آمریكایی را كشته است .
وی افزود : سوریه باید از حمایت حزب الله دست بردارد و دفاتر این حزب را در دمشق ببندد.
رئیس جمهوری آمریكا درباره خلع سلاح حزب الله لبنان گفت : برگزاری انتخابات آزاد مجلس ملی لبنان اولویت اول این كشور است و وجود افراد و گروههای مسلح كه درصدد تحمیل خواست خود بر مردم هستند با مبانی آزادی تعارض دارد.
جورج بوش اضافه كرد : آزادی جزو جدانشدنی از احساس و روحیه بشر است و هر جامعه حق دارد برای دستیابی به آن تلاش كند و مردم لبنان باید خود سرنوشت خویش را تعیین كنند.
وی به تجمع و تظاهرات دو ماه پیش شهروندان لبنانی طرفدار جناح مخالف دولت این كشور در می دان شهیدان در مركز بیروت اشاره و خاطرنشان كرد : این تجمع نشانه آن است كه مردم لبنان زندگی زیر « نظارت حكومت اشغالگر » خسته شده اند.
بوش اظهار داشت : ما از سوریه خواستیم كه از لبنان خارج شود تا مردم این كشور به آزادی و دمكراسی كامل دست یابند , ما خواهان خروج نیروهای امنیتی سوریه از لبنان و نیز افراد و گروه هایی هستیم كه با سوریه همكاری می كنند.
رئیس جمهوری آمریكا تصریح كرد : جهان و خاورمیانه شاهد تحرك به سوی آزادی است , مردم لبنان نیز خواهان آزادی هستند و ما اطمینان داریم كه این مردم آینده خوبی دارند.
بوش در پاسخ به این پرسش كه آیا فكر نمی كنید این گونه حرف زدن دخالت در امور داخلی لبنان باشد , ادعا كرد : هدف ما دستیابی ملت ها به آزادی است و مردم لبنان هستند كه حكومت خود را بر می گزینند.