تبیان، دستیار زندگی
ری یك مقام مطلع با تائید خبر ابلاغ پیام آیت الله مهدوی كنی به نامزدهای اصولگرا در انتخابات ریاست جمهوری , تاكید كرد كه این پیام را نه با عنوان مسئولیتهای رسمی كه عهده دار آن است , بلكه به عنوان یك روحانی كه سرد و گرم زندگی...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

پیام آیت الله مهدوی كنی به كاندیداهای ریاست جمهوری


یك مقام مطلع با تائید خبر ابلاغ پیام آیت الله مهدوی كنی به نامزدهای اصولگرا در انتخابات ریاست جمهوری , تاكید كرد كه این پیام را نه با عنوان مسئولیتهای رسمی كه عهده دار آن است , بلكه به عنوان یك روحانی كه سرد و گرم زندگی را چشیده و نوسانات انقلاب اسلامی را از نزدیك مشاهده و با آن دست و پنجه نرم كرده , ابلاغ نموده است .
وی به خبرگزاری مهر گفت : متن این پیام بصورت حضوری و از طریق یكی از معتمدین در آخرین روزهای اسفندماه به آقایان دكتر ولایتی , دكتر لاریجانی , دكتر توكلی , دكتر احمدی نژاد و دكتر رضایی ابلاغ شد و همچنین در نشستی با آقای حداد عادل رئیس مجلس شورای اسلامی و اخیرا آقای عسگراولادی از اعضای شورای هماهنگی نیروهای انقلاب نیز مطرح گردید كه این افراد هم در جریان جزییات این پیام قرار گرفتند. گفته می شود در این پیام به موارد زیر اشاره شده است .
1 ـ نامزدهای اصولگرا یكدیگررا خوب می شناسند و همگی سابقه فعالیت در انقلاب و پست های اجرایی داشته اند , برای هم ناشناخته نیستند و در خدمت انقلاب اسلامی , امام , رهبری بوده و هستند. با این شناخت مناسب است نامزدهای فعلی و یا دیگرانی كه بعدا مطرح خواهند شد با هم جلسه ای داشته باشند و از بین خود فردی را به عنوان نامزد « اصلح » و نهایی به مردم شریف ایران معرفی كنند.
2 ـ این احتمال وجود دارد كه افراد قدری با هم متفاوت باشند . اما این تفاوتها به اندازه ای نیست كه انتخاب فرد « اصلح » را بین خودشان با مشكل مواجه كند. كاندیداها به حفظ انقلاب و خط امام و اسلام بیندیشند , باهم جمع شوند و فرد مورد نظر خود را به عنوان نامزد اصلح معرفی نمایند و سپس چه در موقع انتخابات و چه پس از آن برای او تبلیغ و با از خودگذشتگی و ایثار به او كمك كنند.
3 ـ بعد از انتخاب فرد مورد نظر , كه در میان این جمع دارای امتیازاتی است , هرچند دیگران از جهاتی , بهتر می باشند , ولی از امتیازات خود چشم پوشی نمایند و در موقع عمل و همكاری امتیازات خود را با امتیازات و ویژگی های وی ضمیمه كرده و او را در همه مراحل یاری نمایند.
4 ـ با این عمل خداپسند مردم احساس آرامش كرده و نامزدها را خدمتگذار به انقلاب می دانند و توهم قدرت طلبی و ریاست خواهی از دیدگاه مردم درخصوص آنها پیش نمی آید.
5 ـ این شیوه كار و عمل در شروع انقلاب و سالهای متمادی در امور مهمی مانند ریاست جمهوری و سایر پست های اجرایی سابقه داشته كه احساس وظیفه , از خودگذشتگی و روحیه اخلاص باعث می شود كه دوستان انقلاب , افرادی كه از جهاتی مفیدتر و موثرتر بودند را بر خود ترجیح دهند. اكنون نیز افراد دلسوز انقلاب و پیرو امام و رهبری به این كار مهم اهتمام ورزند كه هم مرضی خداوند متعال است و هم موجب جلب رضایت و اعتماد مردم خواهد بود و در این صورت است كه خداوند لطف و فضل خود را بر همه نازل خواهد كرد.
همانگونه كه امیرالمومنین علیه السلام در شرح زندگانی خود در صدر اسلام می فرمایند : « در زمان پیامبر(ص ) ما در برابر دشمنان به ظاهر در اقلیت و ضعف بودیم ولی چون خداوند صدق و صفا را در ما دید نصرت خود را بر ما نازل كرد. »
6 ـ نامزدها باید اطرافیان و طرفداران خود را به تقوی سفارش كرده و سعی در كنترل حركات و سخنان آنان نمایند و از مواردی كه موجب تضعیف دیگران و شخصیتهای نظام اسلامی می شود پرهیز كنند. چرا كه این حركات و سخنان با ویژگی های حضرت امام (ره ) سازگاری نداشته و همواره امام و رهبری همه افراد به خصوص مقامات را از شنیده ها و گفته ها كه پایه و اساس درستی ندارند برحذر داشته اند.
7 ـ همه باید انتخابات را مظهر همبستگی ملی و مشاركت عمومی قرار داده و شیرینی وحدت و عزت را به كام همه بچشانیم .
8 ـ اینجانب این پیام و پیغام را نه با عنوان مسئولیتهای رسمی كه عهده دار آن هستم , بلكه به عنوان یك روحانی كه دوران پیری را می گذراند و سرد و گرم زندگی را چشیده و نوسانات انقلاب اسلامی را از نزدیك مشاهده و با آن دست و پنجه نرم كرده , به شما دوستان ابلاغ می نمایم .
9 ـ در پایان تاكید می كنم چنانچه وحدت و انسجام خود را حفظ كنیم , مردم اعتماد و اطمینان بیشتری پیدا كرده و حضور چشم گیری را در انتخابات خواهند داشت و روزی در پیش خواهد بود كه دشمن هم مایوس خواهد شد.

منبع : روزنامه جمهوری اسلامی