تبیان، دستیار زندگی
ود معاون پژوهشی و آموزشی سازمان تبلیغات اسلامی با اعلام این که تبلیغات دینی الکترونیکی از سوی این معاونت آسیب شناسی می شوند ، گفت : آسیب هایی که این ابزارهای ارتباطی به مسائل اعتقادی و اخلاقی و همچنین مسائل سیاسی و اجتماعی...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تبلیغات دینی الکترونیکی آسیب شناسی می شود

معاون پژوهشی و آموزشی سازمان تبلیغات اسلامی با اعلام این که تبلیغات دینی الکترونیکی از سوی این معاونت آسیب شناسی می شوند ، گفت : آسیب هایی که این ابزارهای ارتباطی به مسائل اعتقادی و اخلاقی و همچنین مسائل سیاسی و اجتماعی فرد و جامعه وارد می کنند ، هنجارها و ناهنجارهای آنها به طور دقیق مورد بررسی کارشناسان قرار خواهد گرفت .

حجت الاسلام سید جواد موسوی هوایی معان پژوهشی و آموزشی سازمان تبلییغات اسلامی در گفت وگو با خبرنگار گروه دین و اندیشه "مهر" اظهار داشت : "آسیب شناسی تبلیغات دینی الکترونیکی" از اولویت های کاری این معاونت است که اقدامات اولیه آن از سال گذشته آغاز شده است .

وی با اشاره به این که در این طرح ، سایت های اینترنتی و لوح های فشره (CD ) های موجود در بازار فرهنگی کشور مورد ارزیابی ، پژوهش و تحقیق قرار می گیرند ، گفت : آسیب هایی که این ابزارهای ارتباطی به مسائل اعتقادی و اخلاقی و همچنین مسائل سیاسی و اجتماعی فرد و جامعه وارد می کنند ، هنجارها و ناهنجارهای آنها به طور دقیق مورد بررسی کارشناسان قرار خواهد گرفت .

حجت الاسلام موسوی هوایی با اعلام این که در بررسی های فوق ، سیاست های فرهنگی و مباحث شرعی و اخلاق ، ملاک عمل خواهند بود ، افزود : از طریق این پژوهش، مسائلی که جامعه را تهدید می کنند شناسایی شده و پس از آن برای رفع موارد یافت شده و رسیدن به نقطه مطلوب ، چاره جویی خواهد شد .

وی برخورد "سلبی" را یکی از اقدامات در این زمینه عنوان کرد و گفت : در این راستا که البته مخابرات نیز فعال است ، چنانچه مورد حاد باشد ، برخورد سلبی شده و دسترسی به سایت امکان پذیر نخواهد بود ، این اقدام ، علاوه بر مخابرات ، از طریق شورای نظارت بر سایت های اینترنتی نیز پیگیری خواهد شد .

معاون پژوهشی و آموزشی سازمان تبلیغات اسلامی برخورد " ایجابی" را شیوه دیگر برخورد با سایت هایی اعلام کرد که موارد خلاف واقع و نادرست را منعکس می کنند .

حجت الاسلام موسوی هوایی افزود : در این شیوه پس از تحلیل محتوا، پاسخ لازم برای رفع ضعف و یا شبهه موجود تهیه شده و در بخش نظر سنجی سایت قرار می گیرد ، در واقع در این شیوه اولویت ها و عمق شبهات بررسی و مطابق با آن با سایت مورد نظر برخورد می شود ، به طوری که در مواردی نیز پاسخگویی از طریق برقراری ارتباط مستقیم با سایت انجام خواهد شد .

وی با اعلام این که ، این گونه سایت ها به طور معمول بحث اسلام در ایران ، تمدن ایران قبل از اسلام  و مباحث اعتقادی کلان را هدف می گیرند ، گفت : پس از انجام تحقیقات لازم ، پاسخ های مناسب برای این گونه مطالب تهیه خواهد شد .

معاون پژوهشی و آموزشی سازمان تبلیغات اسلامی گفت : بر اساس پیش بینی ها ، کارهای تحقیقاتی پژوهش فوق تا اواخر سال به پایان رسیده و پس از آن پاسخگویی و برخوردهای لازم آغاز خواهد شد .