تبیان، دستیار زندگی
ح حضرت  آیت الله مظاهری مرجع عالیقدر تقلید و رییس حوزه علمیه اصفهان گفت: مردم باید فرد متدینی را كه عاشقانه، نظام را دوست داشته باشد و با كاردانی‌اش هیات دولت قوی تشكیل دهد، برگزینند.  به گزارش ایرنا حضرت آیت‌الله مظاهری ر...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

شرایط رییس جمهور منتخب در بیان رییس حوزه علمیه اصفهان ح

حضرت  آیت الله مظاهری مرجع عالیقدر تقلید و رییس حوزه علمیه اصفهان گفت: مردم باید فرد متدینی را كه عاشقانه، نظام را دوست داشته باشد و با كاردانی‌اش هیات دولت قوی تشكیل دهد، برگزینند.

به گزارشایرنا حضرت آیت‌الله مظاهری روز سه‌شنبه گفت:اگر هریك از دو جناح تنها بر یك كاندیدا توافق حاصل كنند،بهتر است اما اگر تعداد نامزدها از هر دو جناح نیز بیش از یك نفر باشد، این مساله نیز جای نگرانی ندارد، بلكه موضوع مهم، اتحاد و همبستگی هر دو جناح برای برگزاری انتخاباتی با شكوه است.
وی گفت: نگرانی همه مسوولان آن است كه انتخابات به كجا می‌رسد زیرا اگر خدای ناكرده شركت مردم كمرنگ باشد، از نظر اجتماعی و بین‌المللی برای ما ضرر دارد. رهبر معظم انقلاب ،مراجع معظم تقلید ، رییس جمهوری، حوزه علمیه قم و جامعه مدرسین و افرادی كه حرف آنها خریدار دارد، تاكید كرده‌اند كه انتخابات باید پررنگ باشد، یعنی مردم در انتخابات نهم مشاركت حداكثری داشته باشند.
آیت‌الله مظاهری بر ضرورت اتحاد همه مردم و هر دو جناح برای برگزاری یك انتخابات باشكوه تاكید كرد و گفت: ملت ما سیاستمدار و فهمیده است و خودش می‌داند كه به چه كسی رای دهد.
رییس حوزه علمیه اصفهان گفت:مردم باید فردی متدینی را كه عاشقانه، نظام را دوست داشته باشد و با كاردانی‌اش هیات دولت قوی تشكیل دهد، برگزینند.
وی افزود: اگر مجلس و دولت همسو و همگام باشند، امور كشور بهتر سامان می‌یابد. اگر مجلس و رییس جمهوری،دو نوع مختلف حرف بزنند، خیلی ضرر دارد.
آیت‌الله مظاهری با تاكید بر برگزاری یك انتخابات سالم و بدون تنش گفت: دشمن می‌خواهد قبل از برگزاری انتخابات، در كشور تنش ایجاد كند، همچنانكه قضیه اهواز را برای اختلاف افكنی به وجود آورد ولی با هوشیاری مردم و روحانیون و مسوولان، این مساله خنثی شد. ما باید ترفندهای دشمنان را در نطفه خفه كنیم و این مهم فقط با اتحاد و یكپارچگی مردم حاصل می‌شود.